Sant Feliu de Guíxols. Vista del passeig dels Guíxols, on s'aposta per ubicar el futur aparcament del front litoral, des de l'edifici del casino dels nois

El grup de CiU a l’Ajuntament de Sant Feliu ha començat a recollir firmes perquè l’executiu local (TSF-ERC-PSC) recuperi la ubicació del passeig dels Guíxols per construir-hi l’aparcament subterrani central. El projecte ha donat molt a parlar des de fa dues dècades i ha centrat les successives campanyes electorals, però entre les discussions passades i la llarga crisi econòmica continua a les beceroles dels estudis previs.

Els regidors convergents volen reobrir el debat, després que el govern ganxó actual desestimés la planificació engegada en l’anterior mandat per excavar l’equipament al front marítim. L’alternativa del tripartit guixolenc és construir-lo a la Corxera, a tocar de l’estació d’autobusos, una opció que abaratiria el cost de foradar el terreny a tocar del mar i evitaria que molts vehicles hagin de travessar el passeig per entrar-hi.

Però per la portaveu de CiU, Dolors Ligero, allunyar-lo de la zona comercial i d’oci de la Rambla serà “dissuasiu”. El grup ha distribuït els fulls de signatures entre diversos comerços i establiments, amb un decàleg argumental que defensa que cal apropar la infraestructura a la platja i el nucli de la zona comercial i de restauració de la Rambla i el mateix passeig, i que serà “més rendible” per a l’empresa que l’hagi d’explotar, ja que a la Corxera Ligero alerta que “la demanda podria ser baixa”.

L’executiu va per feina

Des del govern, el regidor d’Urbanisme, Josep Saballs, no és partidari de reobrir el debat perquè “hi ha un únic projecte compartit” pels tres socis a la Corxera, i l’objectiu és que estigui enllestit en la segona meitat del 2018, abans del final de mandat. Saballs defensa que “en un any s’han resolt més tràmits que en tot el mandat anterior”, quan diu que les diferències entre CiU i el PSC aleshores de Pere Albó van fer que tampoc acabés de prosperar.

Per l’edil de TSF, l’opció de la Corxera “tindrà poc impacte visual i serà més viable”, amb menys riscos econòmics per al consistori i la possibilitat de poder “oferir tarifes més barates” als usuaris. L’aposta pels aparcaments fora del centre va ser una de les condicions d’ERC per entrar al govern, per eliminar el trànsit dels que cerquen aparcament al passeig i col·lapsen la via els dies de més pressió. La intenció a llarg termini és anar suprimint places de zona blava al front marítim.