15 anys donen per molt en la majoria d’aspectes. També és cert que hi ha temes que evolucionen poc o gens. O, fins i tot, que es queden encallats. És el cas de la variant de la Bisbal, el desdoblament de la carretera C-66 que connecta Girona amb els pobles costaners del Baix Empordà. El projecte està parat des de fa anys a causa de la crisi econòmica però amb el rerefons de la divisió política i social que hi ha al territori sobre l’assumpte.

Fins a l’any 2012 hi havia un gran debat a la comarca sobre si la infraestructura s’havia de fer o no. Fins i tot hi havia dues propostes sobre la taula, una que contemplava un traçat pel nord i una altra pel sud. Una vegada més també ha jugat el seu paper el debat ecologista i la conservació del paisatge. L’any 2008, Iniciativa per Catalunya-Verds de La Bisbal va demanar l’aturada del projecte fins que no es fes una avaluació ambiental estratègica del pla d’infraestructures de Catalunya, incloent l’anella de les Gavarres. En un reportatge publicat pel diari ARA fa un parell d’anys, el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, Javier Flores, deia que elproblema “és que a La Bisbal no es posen d’acord amb el traçat”.

Altres veus com la de l’exalcalde Òscar Aparicio, insinuaven en el mateix reportatge, “pressions polítiques de gent amb influència que té segona residència perquè no els afecti casa seva”. L’anomenada minivariant, que passa pel casc urbà de la Bisbal però sense arribar a creuar el centre, ha suposat una solució intermitja per descongestionar el trànsit que pateix la capital a l’estiu.

El juny del 2008 va entrar en servei el desdoblament de la C-35 entre Vidreres i Llagostera. Aquesta actuació va permetre millorar el trànsit que s’origina entre la sortida de l’AP7 a Maçanet de la Selva i poblacions com Sant Feliu de Guíxols, Platja d’Aro o Palafrugell. Per altra banda, durant els anys de govern del tripartit a la Generalitat, es van portar a terme algunes obres de millora en carreteres secundàries com la de La Ganga de Calonge a la Bisbal. Actualment, el debat està centrat en què fer amb els cotxes a l’estiu dins de les poblacions turístiques. Per exemple, a Sant Feliu de Guíxols, empresaris i comerciants volen que es construeixi un aparcament soterrat al passeig marítim.