El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, confia al Supermatí de Ràdio Capital de l’Empordà amb Miquel Curanta que la pròrroga dels pressupostos no afecti la inversió prevista en les vies verdes de les comarques gironines. A principis de maig la Generalitat i la Diputació van acordar ampliar en 143 quilòmetres la xarxa de vies verdes en els propers cinc anys. El segon semestre d’enguany el govern català licitarà les obres de Figueres-Vilamalla per relligar l’Alt i el Baix Empordà a través de vies ciclistes, un model que Font ha qualificat de “pioner”.

Ricard Font també defensa l’aposta pels creuers. A través d’un acord institucional amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i les cambres de comerç, volen invertir 70.000 euros per promocionar el tràfic de creuers a Palamós i Roses. La Generalitat promocionarà els ports en fires internacionals del sector i amb relacions directes amb les companyies creuerístiques. Font, que alhora president Ports de la Generalitat, ha sortit al pas de les crítiques cap a aquest model de turisme i defensa que les empreses estan realitzant un esforç “ingent” per disminuir la dependència dels combustibles fòssils.

El secretari es decanta per millorar la malla de carreteres del Baix Empordà per evitar l'”afectació al territori” que podria comportar construir una via d’alta capacitat. Per això, estudia construir un segon pont que travessés el riu Ter i que pugui descongestionar l’actual pont de Torroella de Montgrí, sobretot a l’estiu. Tanmateix, assegura que l’actual malla viària és capaç de distribuir la densitat de trànsit i que també s’han d’avaluar els interessos agrícoles i industrials.