Avui es commemora la Diada Nacional de Catalunya i els diversos municipis del Baix Empordà han celebrat diverses activitats aquest 11 de setembre. A Ràdio Capital fem un repàs dels principals actes que s’han fet als pobles de la comarca.
Hi ha poblacions que han celebrat actes previs a la Diada. És el cas de Begur, Corçà o Sant Feliu de Guíxols. A Begur aquest dijous 10 es va fer la pujada de torxes al Castell i allà es va hissar la bandera. Sant Feliu de Guíxols també va fer una baixada de torxes des del Salvament. A Corça també s’ha fet una marxa de torxes amb els grallers i els timbalers de la Colla Gegantera de Corçà. Posteriorment, s’ha fet una lectura del manifest de la Diada.
Ja durant la jornada de la Diada Nacional de Catalunya aquest 11 de setembre, Calonge i Sant Antoni ha fet l’ofrena floral a l’escultura de Pau Casals que es troba al pati del Castell de Calonge. Les autoritats municipals han fet diversos parlaments centrant-se en l’ús de la llengua catalana i la reivindicació de la cultura.
A Sant Feliu de Guíxols aquest matí s’ha fet l’ofrena floral al bust del president de la Generalitat, Josep Irla. A l’acte hi han assistit els diversos portaveus de les formacions municipals i una setantena de persones més. Durant el matí s’ha pogut visitar la senyera de Rafael Patxot, que presideix la sala de plens municipals. I els actes es tancaran al municipi amb l’ofrena floral davant la tomba del president Josep Irla. Aquest acte comptarà amb la presència de la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque.
A Torroella de Montgrí s’ha fet la lectura del manifest a les 12 h a la plaça de la Vila. A més, les senyeres onegen des de primera hora del matí des del castell del Montgrí.





