El Baix Empordà rep més de 100.000 euros dels ajuts a conreus sostenibles de la Generalitat

Els ajuts formen part del Pla estratègic de la Política Agrària Comuna i tenen l’objectiu de fomentar pràctiques agrícoles més sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha destinat 101.000 euros a explotacions agràries del Baix Empordà dins la línia d’ajuts agroambientals a conreus sostenibles corresponent a la campanya 2025. En total, la comarca registra 38 expedients aprovats dins aquesta convocatòria impulsada per la Generalitat.

Els ajuts formen part d’un paquet global de més de 6,5 milions d’euros que el Departament ha abonat a un total de 2.227 agricultors i agricultores d’arreu de Catalunya amb l’objectiu de fomentar pràctiques agrícoles més sostenibles i afavorir un ús racional dels recursos naturals.

La línia d’ajuts busca incentivar models de producció que contribueixin a reduir la contaminació del sòl i de l’aigua, així com millorar la sostenibilitat de les explotacions agràries a llarg termini. Entre les pràctiques que es volen potenciar hi ha la producció integrada, la reducció de l’impacte ambiental dels cultius i l’increment de la matèria orgànica del sòl mitjançant fertilitzants orgànics.

A les comarques gironines, l’Alt Empordà és el territori que rep una aportació més elevada, amb prop de 155.000 euros i 48 expedients aprovats. El Gironès rep més de 9.000 euros i la Selva, uns 10.000 euros.

Segons el Departament, aquests ajuts tindran impacte sobre més de 60.000 hectàrees de conreu distribuïdes en 33 comarques catalanes. Les comarques amb més volum d’ajuts són el Segrià, les Garrigues i la Ribera d’Ebre, territoris amb una forta implantació de l’activitat agrària.

La convocatòria s’emmarca dins el Pla estratègic de la Política Agrària Comuna 2023-2027 i està cofinançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.

- Publicitat -
- Publicitat -

L’Espai Medes i els centres de busseig de l’Estartit reforcen la divulgació del patrimoni marí

L’acord també facilitarà visites guiades al centre d’interpretació marí i accions conjuntes de sensibilització sobre el medi marí.

Altres notícies