El Govern aprova un decret per agilitar la creació d’habitatge als municipis rurals

També crea el Pla d’ordenació urbanística municipal rural, adaptat als pobles petits. El decret inclou mesures per gestionar millor el sòl no urbanitzable, agilitar contractacions i impulsar la transició energètica al territori. Al Baix Empordà, 26 municipis es podran beneficiar d'aquest nou decret.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Govern ha aprovat un decret llei per agilitar la creació d’habitatge als municipis rurals de Catalunya. La mesura vol facilitar l’arrelament de la població i impulsar l’activitat econòmica en aquests territoris.

El nou marc normatiu aposta per simplificar els tràmits urbanístics. També redueix la burocràcia que afronten els ajuntaments petits. L’objectiu és adaptar la normativa a municipis amb menys recursos tècnics i humans.

Una de les principals novetats és la creació del Pla d’ordenació urbanística municipal rural. Aquest instrument permetrà fer planejament amb procediments més simples i flexibles. També reduirà la documentació exigida i escurçarà els terminis de tramitació.

El decret també incorpora mesures per facilitar la gestió del sòl no urbanitzable. Es crea un inventari d’edificacions que es podran rehabilitar per a habitatge o activitats econòmiques. A més, es regulen els nuclis rurals antics per permetre la seva recuperació.

En paral·lel, la norma inclou canvis per agilitar la contractació pública. Els ajuntaments podran licitar projectes i obres de manera conjunta. També es reforça el suport tècnic de la Generalitat per executar actuacions locals.

Finalment, el decret impulsa la transició energètica als municipis rurals. Es promou l’ús d’energies renovables i millores d’eficiència energètica. Amb tot plegat, el Govern vol facilitar el desenvolupament equilibrat del territori.

Al Baix Empordà, aquest decret pot beneficiar Albons, Bellcaire d’Empordà, Colomers, Corçà, Cruïlles, Foixà, Fontanilles, Forallac, Garrigoles, Gualta, Jafre, Mont-ras, Palau-sator, Parlavà, La Pera, Regencós, Rupià, Serra de Daró, La Tallada d’Empordà, Torrent, Ullà, Ullastret, Ultramort, Vall-llobrega, Verges i Vilopriu. Aquests municipis podran aprofitar les noves eines per facilitar habitatge i dinamitzar l’economia local.

- Publicitat -
- Publicitat -

Maria del Mar Bonet i Sara Roy, entre els noms de la tercera edició dels Juliols al Xifreda

El 2 de juliol començarà la tercera edició dels Juliols al Xifreda, un cicle de concerts de música en viu que se celebra als jardins de Can Xifreda, situats a Sant Feliu de Codines. Durant tot el mes de juliol, els dijous a dos quarts de 9 del vespre l’espai emblemàtic del poble acollirà artistes

Altres notícies