El primer nadó del 2021 a les comarques de Girona és de Palafrugell i ha nascut a Palamós

A partir d’aquest 1 de gener el permís per paternitat s'amplia i passa a ser de 16 setmanes. D'aquesta manera, s'equiparen els permisos dels dos progenitors, que són amb el 100% del salari i de forma intransferible, és a dir, que un progenitor no pot cedir setmanes a l'altre.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Aday Larragay Duran ha estat el primer nadó nascut el 2021 a l’Hospital de Palamós. És de Palafrugell, ha pensat 3,210 Kg i ha nascut a les 00.45h. Ha estat també el més matiner de la demarcació de Girona.

A partir d’aquest 1 de gener el permís per paternitat s’amplia i passa a ser de 16 setmanes. D’aquesta manera, s’equiparen els permisos dels dos progenitors, que són amb el 100% del salari i de forma intransferible, és a dir, que un progenitor no pot cedir setmanes a l’altre. Els pares dels nounats estaran de permís obligatori i a jornada completa durant les sis primeres setmanes posteriors al part.
A partir de les sis setmanes, els progenitors poden decidir quan fer les altres 10 setmanes de permís que té cadascun, previ acord amb l’empresa, fins que el fill o filla faci 1 any. La condició és que s’ha de fer per períodes setmanals, ja siguin a jornada sencera o parcial, i que l’empresa ha d’estar avisada amb 15 dies d’antelació.

A la resta del país una nena, la Yinara Carmona Jiménez, és el primer nadó del 2021 nascut en un hospital del sistema públic de salut a Catalunya. Segons ha informat el Departament de Salut a través de Twitter, ha nascut a les 0.00 hores i és de Constantí (Tarragonès). La petita ha pesat 3,150 quilos i els seus pares són l’Aleix i la Ma Carmen.

A la Catalunya Central el primer naixement del 2021 en un centre de la xarxa pública ha estat l’Arnau Artero Gras, que ha nascut a les 00.16 hores d’aquest 1 de gener a l’Hospital d’Igualada. El nen ha pesat 2,390 quilos. Quan passaven quatre minuts de la una de la matinada ha nascut l’Ariet, el primer nadó a Lleida, i ho ha fet a l’Hospital Arnau.

Per últim, a la regió metropolitana nord el primer naixement ha estat el del Ricardo, a les 00.18 hores.

- Publicitat -
- Publicitat -

CaixaBank i la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre renoven el seu conveni de col·laboració

CaixaBank i la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre han renovat el seu acord. El conveni obre una línia de crèdit de 100 milions d’euros. Els associats tindran condicions preferents per renovar instal·lacions, obtenir liquiditat i millorar la gestió. També rebran suport especialitzat per adaptar els seus negocis a les necessitats actuals del sector turístic local.

Altres notícies