Els hospitals de la Regió Sanitària de Girona van tancar el 2025 amb prop de 97.000 altes hospitalàries, una xifra que representa un augment del 4% respecte del 2024. L’increment de l’activitat es va concentrar especialment en la cirurgia i en nous models assistencials com la cirurgia major ambulatòria i l’hospitalització a domicili.
Pel que fa a l’hospitalització convencional, els centres van registrar prop de 69.000 altes, amb un creixement del 3%. Les altes quirúrgiques van augmentar gairebé un 6%, mentre que les mèdiques també van créixer. En canvi, les altes relacionades amb l’atenció obstètrica es van mantenir estables, una situació que la Regió Sanitària atribueix al descens de la natalitat.
La cirurgia major ambulatòria, que permet donar l’alta al pacient el mateix dia de la intervenció, continua consolidant-se als hospitals gironins. Durant el 2025 es van fer prop de 27.000 operacions d’aquest tipus, gairebé un 8% més que l’any anterior. Actualment, aquest model representa gairebé una de cada tres intervencions quirúrgiques, gràcies a la incorporació de tècniques menys invasives que faciliten una recuperació més ràpida al domicili.
També continua creixent l’hospitalització a domicili, un servei que permet atendre determinats pacients des de casa amb seguiment hospitalari. Durant el 2025 es van registrar prop de 1.200 altes, un augment de gairebé el 10% respecte de l’any anterior. A finals del 2025 aquest servei estava disponible a l’Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta, als hospitals de Blanes i Calella i a l’Hospital de Figueres, que es va incorporar durant l’estiu.
El gerent de la Regió Sanitària de Girona, Jaume Heredia, considera que aquestes dades reflecteixen la capacitat del sistema sanitari per adaptar-se a l’augment de la demanda assistencial. També destaca el compromís dels professionals dels hospitals de la demarcació per mantenir l’atenció als pacients.




