Palamós celebrarà diumenge 6 de setembre la cinquanta-setena edició de l’Aplec de la Sardana. La plaça del Suro acollirà una nova jornada de tarda i nit. Hi actuaran les cobles Baix Empordà, Sant Jordi i Ciutat de Girona. L’edició homenatjarà les dones compositores i les músiques de cobla. També hi haurà rifa, bunyols i garnatxa.
FlamenGi celebrarà la vuitena edició del 13 al 28 de novembre amb activitats a Girona, Figueres, Banyoles, la Bisbal d’Empordà, Blanes i Touluges. El festival ampliarà la presència territorial i combinarà figures del flamenc amb talent local, noves generacions, propostes comunitàries i activitats pedagògiques. Soleá Morente obrirà el festival a les escales de la Catedral de Girona divendres al vespre.
El jaciment conserva una embarcació de finals del segle primer abans de Crist i bona part del carregament. La nova protecció limita diverses activitats a l’entorn de les restes i reforça la conservació d’un conjunt arqueològic excepcional del litoral català.
La Bisbal d’Empordà vol construir el nou geriàtric municipal al camí de la Guardiola. L’espai també ha d’acollir altres equipaments públics. L’Ajuntament negocia el projecte amb el Departament de Drets Socials i Inclusió. El municipi disposa ara de 60 places residencials. El govern local també ha reforçat la inversió a l’actual residència municipal durant els darrers anys.