La Policia Local de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró ha detingut un home de 35 anys, de nacionalitat xilena, sobre el qual pesaven tres ordres judicials de detenció i una ordre d’ingrés a presó. L’arrest es va produir divendres passat durant el dispositiu especial de seguretat que el cos desplega amb motiu del mercat setmanal.
Segons la policia, el detingut és un delinqüent multireincident que acumula una vintena d’antecedents relacionats amb delictes contra el patrimoni, principalment furts i robatoris amb força.
Els agents van localitzar un vehicle conegut per la seva presumpta vinculació amb furts comesos amb el mètode de la sembra als voltants de la zona comercial del Parc d’Aro. Davant d’aquests indicis, es va activar un dispositiu coordinat entre patrulles uniformades i agents de paisà per controlar els moviments dels seus ocupants.
Durant la vigilància, els policies van observar dues persones que s’apropaven a clients que sortien dels establiments comercials i es dirigien als seus vehicles. Segons les observacions dels agents, aquest comportament era compatible amb la selecció de possibles víctimes abans de cometre un furt.
Quan els dos sospitosos van pujar al vehicle per abandonar la zona, la policia el va interceptar i va identificar-ne els ocupants. Les comprovacions van confirmar que tots dos tenien nombrosos antecedents policials. En el cas d’un dels homes, els agents també van verificar que tenia vigents tres ordres judicials de detenció dictades per jutjats de Barcelona i una ordre d’ingrés a presó, motiu pel qual va quedar detingut.
El mètode de la sembra consisteix a distreure la víctima amb una incidència aparent, com advertir-la d’un objecte caigut o d’una suposada avaria, mentre una altra persona aprofita la distracció per sostreure bosses, carteres o altres objectes de valor. Aquest tipus de furt és habitual en aparcaments de centres comercials i en zones amb una gran afluència de persones.
La detenció s’emmarca en el dispositiu especial que la Policia Local de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró desplega cada divendres coincidint amb el mercat setmanal per reforçar la vigilància a les zones comercials i prevenir els delictes contra el patrimoni.




