Les hipoteques a Girona es disparen un 80% al juny respecte de l’any passat

A Catalunya, el total d’hipoteques signades al juny va arribar a les 7.154, la millor xifra en aquest mes des del 2010

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El nombre d’hipoteques sobre habitatges a les comarques gironines ha experimentat un creixement espectacular durant el mes de juny. Segons les dades publicades aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), s’han registrat 872 hipoteques a Girona, cosa que suposa un increment del 80% respecte al mateix mes de l’any passat.

A Catalunya, el total d’hipoteques signades al juny va arribar a les 7.154, la millor xifra en aquest mes des del 2010, mentre que a nivell estatal les signatures es van situar en 41.834, un 31,7% més que el juny de 2024.

Pel que fa al capital prestat, a les comarques gironines el préstec mitjà se situa en 157.837 euros, per sota de la mitjana catalana (182.212 euros) però per sobre de Tarragona i Lleida. A Barcelona, el préstec mitjà va ser de 197.734 euros, a Lleida de 140.764 euros i a Tarragona de 127.121 euros.

Les altres demarcacions catalanes també han vist increments, tot i que menors: Tarragona ha augmentat les hipoteques un 50%, Barcelona un 25,6% i Lleida un 9,45%. Aquest increment a Girona coincideix amb un moment en què els preus del lloguer es mantenen en màxims, fet que pot estar impulsant la demanda de compra d’habitatge.

El primer semestre de l’any a Catalunya ha tancat amb 42.135 hipoteques signades, un 23,8% més que en el mateix període de 2024, mostrant que la tendència a l’alça es manté de manera sostinguda a tot el territori.

- Publicitat -
- Publicitat -

Protecció Civil alerta de la tercera onada de calor de l’estiu amb temperatures de més de 40 graus

Les nits seran especialment caloroses al litoral. L'episodi també incrementa el risc d'incendis forestals i obliga a reforçar els dispositius d'emergència.

Altres notícies