Les Musiciens du Louvre obren el 45è Festival de Torroella aquest diumenge

El certamen s’allargarà fins al 22 d’agost i inclourà 16 concerts, amb una forta presència de música antiga i cant, i ofereix un recorregut per més de sis segles d’història musical.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Les Musiciens du Louvre, amb el director Marc Minkowski al capdavant, donaran el tret de sortida al 45è Festival de Torroella de Montgrí aquest diumenge 3 d’agost. Serà la primera vegada que aquest conjunt actua al festival, i ho farà interpretant la integral dels Concerti grossi Opus 3 de Händel, una col·lecció de sis peces publicades a Londres l’any 1734.

El festival s’allargarà fins al 22 d’agost i inclourà 16 concerts. Prop de la meitat dels programes inclouran música antiga, i un de cada quatre tindrà el cant com a protagonista. La proposta artística abasta des de l’edat mitjana fins a la música electrònica, i vol oferir una altra manera d’habitar el temps a través de la música.

Durant la primera setmana, el festival farà un recorregut de sis segles d’història musical, que arrenca amb l’Ars Subtilior del segle XIV i arriba fins a les avantguardes del segle XX. Dimecres 6 d’agost, el pianista Marco Mezquida oferirà “Ravel’s Dreams”, una lectura personal i en clau de jazz de l’obra de Maurice Ravel, en el 150è aniversari del seu naixement.

Dijous 7 d’agost, el conjunt Tasto Solo interpretarà música de la cort del rei Joan I d’Aragó, qui va passar el seu darrer mes de vida a Torroella de Montgrí. Divendres 8 d’agost, el SenArs Wind Quintet, guanyador del Premi Montserrat Alavedra 2025, debutarà amb un recorregut pel repertori per a quintet de vent.

Dissabte 9 d’agost serà el torn d’Armonico Consort, que interpretarà l’Stabat Mater de Pergolesi i l’òpera “Dido & Aeneas” de Purcell. El diumenge 10 d’agost es tancarà la setmana amb dues propostes destacades: a les 19 h, la Camerata Salzburg i la violinista Janine Jansen oferiran un programa amb obres de Felix Mendelssohn. A les 22 h, el gran pianista András Schiff debutarà amb un concert de peces sorpresa que ell mateix presentarà en directe.

- Publicitat -
- Publicitat -

Detingut a Palafrugell un multireincident amb més de 40 detencions per escopir a un nadó de deu mesos davant de la mare

La Policia Local el va arrestar poca estona més tard per un delicte de vexacions, un cop es van denunciar els fets. Després de passar a declarar, el jutjat de guàrdia de la Bisbal d'Empordà l'ha deixat en llibertat.

Altres notícies