Presenten les monedes medievals del llegat de Joan Vilaret a Sant Feliu de Guíxols

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La col·lecció numismàtica, dedicada als diners i medallons, de Joan Vilaret es presentarà al Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols. Serà dissabte en un acte a càrrec de Xavier Sanahuja, l’autor de l’inventari d’aquesta col·lecció.

Aquesta mostra prové del llegat que Joan Vilaret va deixar al municipi quan va morir, al 2015. Són un total de 2.917 monedes amb un abast cronològic des de l’any 601 dC fins al S. XV. També hi ha algunes produccions del s. XVI que repeteixen els tipus del segle anterior.

La part més rellevant de la col·lecció la formen les sèries de la moneda catalana i dels estats políticament vinculats a Catalunya: Llenguadoc i Provença a l’Occitània i tots els estats que integraven la Corona Catalano-Aragonesa.

- Publicitat -
- Publicitat -

Sant Feliu de Guíxols registra més de 90 litres durant la tempesta d’aquest migdia

La intensa tempesta d’aquest dilluns ha deixat més de 90 litres per metre quadrat a Sant Feliu de Guíxols, provocant inundacions puntuals, incidències en equipaments municipals i una seixantena d’avisos als Bombers. L’Ajuntament ha suspès les classes de la tarda per prevenció davant l’episodi de pluges torrencials.

Altres notícies