Palafrugell estrena quatre aparcaments gratuïts per a bicicletes

Els mòduls es troben repartits entre Palafrugell, Calella, Llafranc i Tamariu i poden guardar fins a 20 bicicletes cadascun.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Palafrugell ha instal·lat quatre BiciBox al municipi per incentivar l’ús de la bicicleta en els desplaçaments diaris. Els nous aparcaments intel·ligents permeten estacionar bicicletes de manera segura i gratuïta. Aquesta iniciativa vol reduir l’ús dels vehicles motoritzats i millorar la mobilitat urbana.

Els BiciBox es poden utilitzar a través de l’aplicació mòbil Palafrugell. Els usuaris només s’han de registrar i seguir les instruccions per obrir i tancar el compartiment. Cada mòdul té capacitat per a una vintena de bicicletes.

Els quatre punts on s’han ubicat aquests mòduls són la plaça del Camp d’en Prats, a Palafrugell; el pàrquing de Port Pelegrí, a Calella; la plaça dels Pins, a Llafranc, i l’inici del carrer de la Riera, a Tamariu.

Amb aquesta acció, l’Ajuntament reforça el compromís amb la sostenibilitat ambiental. El projecte s’emmarca dins del pla de mobilitat 2022-2028, que preveu nous itineraris per a bicicletes i l’ampliació dels aparcaments. També contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible, com ara la salut, l’energia neta i l’acció climàtica.

- Publicitat -
- Publicitat -

Sant Feliu de Guíxols, Calonge i Sant Antoni i Torroella de Montgrí impulsen l’augment dels contractes de lloguer al Baix Empordà

El Baix Empordà ha registrat un augment dels contractes de lloguer durant el primer trimestre de l'any 2026. La comarca creix prop d'un 10 per cent, en línia amb la recuperació de la demarcació de Girona. Sant Feliu de Guíxols, Calonge i Sant Antoni i Torroella de Montgrí lideren aquest increment. Tot i això, els preus evolucionen de manera desigual i el sector alerta que encara falta oferta d'habitatge.

Altres notícies