Palamós assigna el nom de Josefina Dalmau Norat a un carrer del barri de La Fosca

Dalmau, mestra vinculada a la comunitat i amb una destacada tasca social, també va ser condecorada per un acte heroic l’any 1946

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Palamós va aprovar aquest dimarts per unanimitat l’assignació del nom de Josefina Dalmau Norat al carrer recentment obert al barri de La Fosca. El nou vial es troba entre el camí Cap de Planes i el passeig de la Fosca, paral·lel al carrer de la Roca Negra. Aquesta decisió honora la figura de Josefina Dalmau, nascuda a Girona però estretament vinculada a Palamós i Sant Joan des de la seva infantesa.

Dalmau, qui passava els estius a la Fosca amb la seva família, va tenir un paper important tant a nivell educatiu com social. Va ser mestra a l’Escola Vila-romà, on va deixar una profunda empremta en la comunitat local. A més, el 1946 va protagonitzar el rescat d’una persona a la platja de la Fosca, un acte que li va valer una condecoració per part de l’Estat espanyol.

El nomenament també respon a la segona pauta de la Comissió del Nomenclàtor, que prioritza la incorporació de noms femenins als carrers de Palamós per aconseguir una major paritat de gènere.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

El Recòndit arrenca la seva sisena edició amb Suu i amplia l’experiència amb activitats per descobrir el territori

El Recòndit dona el tret de sortida aquest diumenge 22 de març a les 12 h amb una nova edició que consolida el seu model únic de festival de proximitat. L’encarregada d’inaugurar el cicle serà Suu, una de les veus més destacades del pop català actual, amb un concert en format íntim de guitarra i

Altres notícies