10 C
Pals
Dijous, 18 desembre 2025
- Publicitat -

Palamós retira la simbologia franquista dels carrers

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament palamosí pretén retirar els pocs símbols franquistes que queden a les façanes del municipi, en compliment de la Llei de Memòria Històrica.

Segons informa el Diari de Girona, l’Alcalde Lluís Puig, ha xifrat en 6 o 7 elements que cal retirar o tapar i per aquest motiu, el consistori ja ha contactat amb els propietaris dels immobles que els contenen, entre els que s’hi compta la caserna de la Guàrdia Civil.

Tanmateix, explica el rotatiu gironí que una veïna del carrer Hospital, on es troba una de les plaques que recorda una promoció d’habitatges construïda durant la dècada dels 50’s, està recollint firmes per evitar que es retiri la placa commemorativa.

Per Carmen Nicolás, la placa (que incorpora el símbol de la Falange amb el jou i les fletxes) representa una etapa de les vides dels habitants del barri i per aquest motiu en defensa el manteniment, tot i admetre que rebrà crítiques.

En qualsevol cas, l’Ajuntament es mostra ferm en el compliment de la normativa i assegura que es retiraran tots els símbols franquistes del poble.

 

- Publicitat -
- Publicitat -

Els veïns del barri de l’energia de Palafrugell rebutgen el projecte de 86 habitatges

Els veïns del barri de l’Energia s’oposen a la construcció de 86 habitatges nous a Palafrugell. Han presentat més de 500 al·legacions i denuncien que el projecte provocarà massificació, problemes d’aparcament i estrès social. Proposen zones verdes en comptes d’habitatges. L’Ajuntament defensa la necessitat del projecte per fer front a la manca d’habitatge.

Altres notícies