Palamós celebra el Dia Internacional dels Arxius commemorant el 30è aniversari del referèndum de la platja de Castell

L'esdeveniment servirà per commemorarà el 30è aniversari, que va ser el 12 de juny de 1994, de la consulta popular sobre la urbanització de la plana i la platja de Castell, un referèndum que va aconseguir la protecció integral d’aquest espai natural palamosí

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Aquest 9 de juny es commemora el Dia Internacional dels Arxius, i Palamós s’hi adherirà amb un acte que organitzarà aquest divendres 7 de juny el Servei d’Arxiu Municipal de Palamós. L’esdeveniment servirà per commemorarà el 30è aniversari, que va ser el 12 de juny de 1994, de la consulta popular sobre la urbanització de la plana i la platja de Castell, un referèndum que va aconseguir la protecció integral d’aquest espai natural palamosí.

L’activitat es farà aquest divendres 7 de 18 a 20 h, a la seu del Servei d’Arxiu Municipal de Palamós (parc dels Països Catalans, Casa Montaner, 2a planta). Les persones que ho desitgin podran veure alguns dels documents del fons de l’Associació Salvem Castell i d’altres vinculats.

L’Associació Salvem Castell va néixer l’any 1992 per fer front a les propostes urbanitzadores presentades per vàries promotores per a edificar en la zona de la plana i el paratge de Castell. L’associació demanava la no urbanització de Castell i la inclusió de la platja, la plana i el paratge, dins del Pla d’Espais d’Interès Natural. L’entitat es va mantenir activa fins a la declaració de Castell, per part del Tribunal Superior, com a espai no urbanitzable a preservar l’any 2001.

Documentació textual i material audiovisual

El seu fons documental, que es va cedir a l’Ajuntament de Palamós i es va conservar al Servei d’Arxiu, està compost majoritàriament per documentació textual, però també conté imatges, plànols i material audiovisual produït o rebut en el desenvolupament de les activitats que duia a terme l’associació. Una mostra d’aquest fons es podrà veure a les instal·lacions del Servei d’Arxiu, a Casa Montaner, que s’acompanyarà d’un passi d’imatges dels actes, la campanya i la consulta sobre Castell.

Aquesta proposta que organitza el Servei d’Arxiu Municipal de Palamós s’inclou dins la campanya “Som present. Som històries” que impulsa el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de poder difondre durant aquesta setmana, les activitats que realitzen els arxius del país amb motiu del seu Dia Internacional.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
Comerç iluminació girona

Mötley Crüe, Evanescence, Parkway Drive i Lorna Shore encapçalen el Resurrection Fest 2027

El Resurrection Fest ha anunciat les primeres 72 bandes de la seva edició del 2027, amb Mötley Crüe, Evanescence, Parkway Drive i Lorna Shore com a principals caps de cartell. El festival tornarà a Viveiro (Galícia) del 30 de juny al 3 de juliol i ja ha avançat alguns dels noms més destacats de la
- Publicitat -
Comerç iluminació girona

Altres notícies