4 municipis de la Costa Brava començen una campanya per promoure bones pràctiques en la navegació recreativa

Es distribuiran fulletons per promoure una navegació respectuosa i protegir la posidònia a la zona litoral.

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Els ajuntaments de Begur, Mont-ras, Palafrugell i Palamós, amb la col·laboració del Departament d’Acció Climàtica de la Generalitat, han iniciat una campanya pionera per fomentar bones pràctiques en la navegació recreativa. Aquesta iniciativa té com a objectiu conscienciar sobre el valor natural i patrimonial del litoral i assegurar que el lleure nàutic garanteixi la conservació de l’entorn natural, i més en temporada estiuenca. 

La iniciativa de difusió unitària sorgeix del debat dins la Taula de Cogestió Marítima del Litoral del Baix Empordà, que inclou els quatre ajuntaments i el Departament d’Acció Climàtica de la Generalitat. La proposta forma part de la línia de bones pràctiques, formació i sensibilització del pla d’acció biennal d’aquesta entitat, com a mesura preventiva davant l’elevat nombre d’embarcacions que visiten els espais litorals durant aquesta època. 

La campanya se centra en la distribució de fulletons informatius adreçats als propietaris d’embarcacions. Aquests fulletons ofereixen recomanacions i consells per a una navegació respectuosa amb els banyistes i la naturalesa, amb especial atenció als prats de posidònia, afectats per l’ancoratge excessiu. Aquestes informacions destaquen la importància de no embrutar el mar, de respectar la velocitat màxima de 3 nusos a menys de 50 metres de la costa, i de mantenir la distància de seguretat amb les boies que indiquen la presència de submarinistes. L’alcalde de Palamós, Lluis Puig,  ha anunciat que els últims anys ha augmentat la pràctica de la nàutica recreativa i que s’han de posar mesures per regular les conseqüències que genera aquest tipus de navegació. 

El material divulgatiu també destaca la importància de prioritzar l’amarratge a les boies habilitades i recorda la prohibició de fondejar sobre zones amb posidònia, una espècie molt fràgil i de lent creixement. La posidònia oceànica forma praderies crucials per a l’ecosistema costaner, fomentant la biodiversitat, servint de lloc de posta i refugi per a espècies juvenils, i prevenint l’erosió de les platges amb una barrera natural contra les onades. Elisabet Sánchez directora territorial del departament d’acció climàntica alimetnació i agenda rural mostra satsfacció davant les mesures. 

En la informació elaborada pels quatre ajuntaments, es descriuen les característiques i beneficis de la posidònia al mar Mediterrani. Per a la campanya de conscienciació, cada municipi ha inclòs un mapa que ubica els principals espais on abunda aquesta planta en el seu tram de litoral, perquè els navegants en prenguin consciència. 

Els fulletons es repartiran en els pròxims dies entre els usuaris d’aquests espais costaners, dirigits principalment a clubs nàutics i entitats locals que promouen la navegació.

- Publicitat -
- Publicitat -

Més de la meitat de les empreses turístiques del Baix Empordà van mantenir l’activitat durant tot el 2025

L’Observatori del Turisme del Baix Empordà ha publicat els resultats dels indicadors europeus de sostenibilitat turística corresponents al 2025. L’estudi mostra que més de la meitat de les empreses van obrir tot l’any. També destaca l’elevat pes de la contractació temporal i la baixa presència de productes locals en l’oferta turística de la comarca.

Altres notícies