24.3 C
Pals
Diumenge, 18 maig 2025
- Publicitat -

Quim Torra clou la Lectura Continuada de l’obra de Josep Pla

El president de la Generalitat ha dit que Pla és un dels seus autors de referència i el considera una font d'inspiració

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El President de la Generalitat, Quim Torra, ha tancat avui la setzena edició de la Lectura Continuada de l’obra literària de Josep Pla. Torra ha explicat que l’escriptor palafrugellenc és una de les seves principals fonts d’inspiració i referència i que, “si no l’hagués llegit mai, probablement no seria com soc”. L’acte també ha comptat amb la presència de l’alcalde de Palafrugell, Josep Piferrer; la vicepresidenta del patronat de la Fundació Josep Pla i directora dels Serveis Territorials del Departament de Cultura a Girona, Carme Renedo i diversos regidors municipals. L’escriptor Marc Artigau, guanyador del Premi Josep Pla d’enguany, i el primer tinent d’alcalde de Palafrugell, Albert Gómez, han donat el tret de sortida a aquesta lectura continuada.

Aquest any han pujat a llegir a l’escenari del Teatre Municipal palafrugellenc un total de 89 persones. S’ha llegit Pompeu Fabra (1868-1948), que està inclòs a Homenots. Primera sèrie, volum XI de l’Obra Completa de Josep Pla.

- Publicitat -
- Publicitat -

Una trentena de persones immigrades participen en una formació sobre la societat catalana a Palamós

Palamós ha acollit aquest maig la primera edició del curs sobre coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic. L’activitat, adreçada a persones immigrades residents al municipi, ha comptat amb la participació de prop de 30 persones i té com a objectiu facilitar-ne la integració i promoure la convivència i la igualtat d’oportunitats.

Altres notícies