Segons l'ATA, aquestes declaracions, que es van fer en l'acte de commemoració del Dia Mundial del Turisme, són una "gran irresponsabilitat" i asseguren que és absurd fomentar la turismofòbia des del mateix sector turístic.
El certamen ha reconegut treballs d'alumnes que han participat en activitats relacionades amb el patrimoni natural i cultural de les comarques gironines.