24.4 C
Pals
Dimecres, 23 juny 2021
- Publicitat -

Teresa Ferrés: ” “Enxarxa’t a la vida” és la primera campanya de les moltes que farem des de la cooeprativa Mar de Dones”

La Cooperativa Mar de Dones, de la qual vam parlar fa poc en aquest article, ha presentat la campanya “Enxarxa’t a la vida”, en la qual hi participen 12 restaurants de la Costa Brava. Teresa Ferrés, una de les impulsores de la cooperativa i d’aquest projecte, ha parlat avui amb nosaltres al Supermatí i ens ha explicat en què consisteixen la cooperativa i aquesta nova iniciativa.

Fins el 15 de setembre, els restaurants que participen en el projecte, presentaran plats conscienciadors. Aquests plats estaran fets amb peix km0, amb compromís ètic i social. 1 euro de cadascun d’aquests plats s’invertirà en campanyes de conscienciació i sensibilització i en sortides de “plogging”, que combinen l’esport en l’espai natural i la cura del medi ambient.

Col·laboren en aquest projecte també l’associació Vimar, que gestiona les persones discapacitades del Baix Empordà, i La Gastronòmica. Des de Vimar s’han dibuixat les targetes que presentaran cadascun d’aquests plats de conscienciació, i cada targeta serà diferent i personalitzada. Des de La Gastronòmica, s’ha oferit un maridatge de vins de l’Empordà per tal de maridar tots aquests plats conscienciadors.

Teresa Ferrés ha agraït també la participació de Pordamsa i la seva posada en escena de la campanya. Posteriorment, ha parlat dels orígens de la cooperativa, que neix en la seva gènesi el 2019, any en el qual es van organitzar diverses sortides de “plogging” a Palamós, Roses i Sant Feliu de Guíxols, a través d’una aplicació per a smartphones vinculada a l’esport sostenible. Va ser durant el 2020 que la cooperativa es va subscriure a un programa d’economia blava i es va posar a treballar per constituïr-se com a entitat.

Finalment, s’ha parlat també de les properes sortides de plogging, que seran molt aviat a Palamós i a localitats properes, i s’ha emmarcat el paper d’aquesta campanya com a un primer pas per a campanyes futures, en els quals hi ha incloses aquestes sortides. Com a conclusió, la fundadora ha parlat de la importància de recollir fins que no es trobin iniciatives i solucions que contribueixin a no generar d’entrada tants residus.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios