Torroella ja disposa d’un espai per al dol perinatal, gestacional i neonatal al cementiri municipal

Està situat a la placeta final de la part nova de l'equipament, a l'entorn d'una olivera.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Les famílies de Torroella de Montgrí que han patit una pèrdua gestacional, perinatal o neonatal ja disposen al cementiri municipal d’un espai de record i de suport. Està situat a la placeta final de la part nova de l’equipament, a l’entorn d’una olivera. L’adequació de l’espai l’ha portat a terme la brigada municipal i s’ha treballat conjuntament amb l’associació A Contracor, una entitat que treballa per donar visibilitat a les pèrdues gestacionals per interrupció legal o voluntària de l’embaràs, que passen per motius mèdics, personals o socials.

L’espai es va inaugurar el passat 9 d’agost, i a la placa s’hi pot llegir: «L’amor és el vincle més potent que existeix, capaç de travessar totes les fronteres. Inclús les de la mort».

La mort gestacional, perinatal o neonatal d’un fill o filla -en funció de si la mort és a partir de la setmana 22 de l’embaràs, en els moments previs o posteriors al part o en el primer mes de vida-, és una realitat present en força famílies. Segons les estadístiques oficials, 1 de cada 4 embarassos no prosperen i acaben amb la mort del bebè, tot i que es fan estimacions més altes tenint en compte que abans dels 180 dies (25,7 setmanes) les morts no s’han de declarar i que les interrupcions voluntàries es registren a banda.

- Publicitat -
- Publicitat -

CaixaBank i la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre renoven el seu conveni de col·laboració

CaixaBank i la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre han renovat el seu acord. El conveni obre una línia de crèdit de 100 milions d’euros. Els associats tindran condicions preferents per renovar instal·lacions, obtenir liquiditat i millorar la gestió. També rebran suport especialitzat per adaptar els seus negocis a les necessitats actuals del sector turístic local.

Altres notícies