També crea el Pla d’ordenació urbanística municipal rural, adaptat als pobles petits. El decret inclou mesures per gestionar millor el sòl no urbanitzable, agilitar contractacions i impulsar la transició energètica al territori. Al Baix Empordà, 25 municipis es podran beneficiar d'aquest nou decret.
El Consorci d'Aigües Costa Brava Girona xifra en més de 3 milions d'euros les reparacions a la instal·lació, arran dels desperfectes causats pel temporal Harry. La depuradora dona servei al propi municipi de Palamós però també a Calonge i Sant Antoni, Mont-ras, Vall-llobrega i Palafrugell.
El Festival Primaveravan by Nissan tornarà a l’Estartit amb la seva novena edició, reforçant la programació musical i familiar i ampliant serveis. L’esdeveniment espera reunir més d’un miler de vehicles camper i prop de 5.000 visitants. També incorpora noves opcions d’allotjament i entrades de dia, mentre el sector camper viu una recuperació destacada.
Una de les coses que més m’ha interessat observar és la premsa. Venim d’una mirada europea, sovint crítica amb els Estats Units, però allà es veu molt clar que els mitjans tenen un pes enorme en la vida pública
Ràdio Capital celebra 25 anys com a projecte nascut de la passió per la ràdio i consolidat com a mitjà de proximitat al Baix Empordà. De l’experiment inicial a la professionalització, el recorregut combina comunitat, talent i vocació de servei públic. Amb noves aliances i mirada compartida, afronta el futur amb la voluntat de continuar creixent i explicant el territori.
El concurs fomenta l’ús de l’anglès i la lectura entre joves. Enguany, com a novetat, els textos s’han escrit a mà i a l’aula. Set estudiants han estat premiats en aquesta edició.
Daria Kasatkina s’imposa al Catalonia Open Solgironès amb una remuntada en tres sets davant Tamara Korpatsch. La final es decideix amb dificultat i marcada pel vent. La jugadora suma un nou títol a la seva carrera. El torneig arriba a la desena edició amb bon nivell i ja prepara el futur a Sabadell.