La tercera Terracotta Biennal converteix la Bisbal d’Empordà en un punt de trobada de la ceràmica contemporània fins diumenge. El Terracotta Museu acull les obres de 18 creadors, debats professionals i activitats culturals obertes al públic. La programació combina art, arquitectura, disseny i investigació. La cita culminarà diumenge amb el lliurament del Premi de Ceràmica Terracotta Biennal.
Tal com avança l'Agència Catalana de Notícies, els Mossos d'Esquadra investiguen els fets succeïts en diferents carrers del municipi. Els autors han sostret pertinences dels propietaris. Davant de la situació, tant els Mossos com la Policia Local han reforçat el patrullatge i la vigilància.
L'Institut Català del Suro vol reforçar la competitivitat de la indústria surera i preservar els llocs de treball al Baix Empordà. El seu president, Joan Puig, s'ha reunit amb el conseller d'Empresa i Treball, Miquel Sàmper, per impulsar la col·laboració institucional. El pla Visió 2028 aposta per la innovació, la recerca i noves oportunitats industrials per al sector surer català.
La gala, organitzada per l'Associació d'Empresaris del municipi, ha reunit un centenar de persones a l'Hostal de La Gavina. La celebració també ha recaptat 1.000 euros per a l'Associació d'Hortolans Els Vinyals, dedicada a l'agricultura sostenible.
Les agrupacions han anunciat la continuïtat de l'acord en una roda de premsa a Medinyà. També preveuen ampliar la seva presència amb noves candidatures a Vilopriu i Sant Pere Pescador, després de valorar positivament la col·laboració durant aquest mandat.
La iniciativa connecta adults amb adolescents per oferir-los orientació i suport mitjançant trobades setmanals. Més de 600 parelles han participat en el projecte arreu de Catalunya, amb una valoració positiva dels joves i resultats favorables en la continuïtat educativa.
La novena edició d’Indilletres reunirà 55 editorials independents els dies 5 i 6 de desembre a la Bisbal d’Empordà. La fira recupera el Pavelló Firal i suma nou editorials respecte de l’any passat. El programa inclou presentacions, debats, concerts i activitats familiars, amb Guillem Gisbert i Cloe Riembau entre els participants destacats d’aquesta edició literària.
La prova, organitzada per la Fundació Oncolliga, sortirà a dos quarts de deu del matí de la plaça de Mossèn Gumersind Vilagran i recorrerà espais com la Fosca, S'Alguer i Castell. Els fons recaptats es destinaran a dones en tractament oncològic.