15.7 C
Pals
Diumenge, 14 abril 2024
- Publicitat -

Ventura Puig: “Pel comerç de Palamós la temporada d’hivern és dura”

Supermatí - entrevistes
Supermatí - entrevistes
Ventura Puig: "Pel comerç de Palamós la temporada d'hivern és dura"
Loading
/

Aquest dissabte 2 de març els comerciants de Palamós tornen a sortir al carrer per celebrar la botiga al carrer ForaStoc. Per parlar-nos una mica més d’aquesta edició de la botiga al carrer d’hivern ens ha visitat al Supermatí el gerent de Fecotur de Palamós, Ventura Puig.

Els botiguers sortiran al carrer, just al davant de les seves botigues, per acabar de vendre els estocs de la temporada d’hivern. Ventura Puig explica que tot i que la ForaStoc que es fa durant l’hivern és la que té menys participants quan es parla de comerç, “és la més interessant”. En l’edició d’enguany hi haurà gairebé una trentena de comerços.

Per a aquells que decideixin comprar en aquesta edició de ForaStoc, rebran un tiquet per poder adquirir una degustació de xocolata calenta. “Sempre intentem obsequiar els clients que compren amb nosaltres”, admet Ventura Puig.

Pel que fa a les vendes, el gerent de Fecotur explica que el sector de la moda a Palamós ja fa uns anys que està “tocat”. Reconeix que el canvi climàtic no ajuda a vendre les peces de roba de la temporada d’hivern. Per això, amb iniciatives com el ForaStoc els comerciants poden vendre peces abans que acabi la temporada.

A la fira ForaStoc hi ha comerços més enllà del sector de la moda i els complements. Ventura Puig admet, però, que la temporada d’hivern “és dura pels comerciants de Palamós”. Des del comerç són conscients que la temporada alta de vendes és a l’estiu. “Som poblacions de costa i rebem el turisme amb les mans obertes”, admet Ventura Puig. Explica que la temporada turística va més o menys des de la Setmana Santa fins a finals del mes d’octubre.

El comerç local

Cal recordar que a Palamós hi ha hagut diversos negocis històrics que han hagut de tancar per la falta de relleu generacional. Ventura Puig admet que és complicat continuar amb aquest tipus de negocis i explica que “hem de ser conscients que els temps han canviat”. Tot i això, creu que s’ha de posar en valor els negocis familiars que continuen endavant.

Durant els últims mesos Fecotur ha estat treballant de manera conjunta amb el consistori de Palamós per mirar de reactivar i fomentar el comerç local. Ventura Puig admet, però, que és una feina que cal desenvolupar a mitjà i llarg termini. Una de les iniciatives que volen impulsar és el projecte APEU, on es delimiten zones per anar a peu i que aquestes estiguin ben condicionades i netes.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios