
Fa de mal entendre que pocs dies després de que el sector turístic gironí sortís en massa i violentament, per dir que res d’increment de la taxa (impost) turística, no hagi ni aixecat el dit, per pronunciar-se davant la proposta d’AENA, PSOE i govern de la Generalitat per ampliar l’aeroport del Prat amb la intenció d’arribar el 2035, als 70 milions de viatgers.
No entraré a discutir el tema de l’ampliació de l’aeroport Josep Tarradelles, perquè crec que ja hi ha prou arguments de sostenibilitat, per dir no, a l’ampliació.
Segurament caldrà que sigui la comissió europea, qui posi seny i qui descarti aquest projecte, que s’emmarca en el reguitzell de promeses, que va fent l’actual govern, sense ni tan sols tenir pressupostos aprovats.
Vull centrar-me en la necessitat que Barcelona i Catalunya, comptin amb dos grans aeroports, tal i com tenen les grans capitals europees: Londres en té sis, París dos, Roma dos, Frankfurt dos, Milà tres, Berlin dos. Tots ells situats a una distancia en temps d’entre 30 i 60 minuts dels centres de les respectives ciutats, una distancia en la que també estaria el Girona Costa Brava del centre de la ciutat comptal.
En la majoria de casos els dos aeroports d’aquestes ciutats, estan especialitzats, un en vols de llarga distancia i l’altre en vols de curt recorregut, sovint coincidents amb els que acullen companyies low cost, les quals malgrat el nom, transporten tot tipus de públics.
Pels gironins i especialment pel sector turístic, disposar d’un aeroport operatiu tot l’any i amb vols a la majoria de capitals europees seria una peça indispensable pel creixement econòmic de les nostres comarques i per a la desestacionalitzacióturística, més ara amb hiverns molt càlids a tota la costa mediterrània.
Un aeroport, el nostre, que abans del trasllat de Ryanair a Barcelona, concretament l’any 2008, va rebre 5,5 milions de passatgers i ara en rep en prou feines dos milions, però que disposa una infraestructura capaç de rebren fins a 12.000.000 de passatgers cada any, sense cap nova inversió i que amb una inversió de 1000 milions podria doblar la capacitat i engolir els 20 milions de nous passatgers que busca Barcelona.
On son els empresaris turístics, i els no turístics, on son les patronals gironines, on son els polítics gironins i on és la premsa gironina, que no reivindiquen amb força aquesta solució?
Potser de vacances amb tanta calor que fa.