20.9 C
Pals
Divendres, 14 novembre 2025
- Publicitat -

Agricultura preveu avançar les indemnitzacions als ramaders afectats per la dermatosi “en pocs dies”

El procés, que inclou les pèrdues per sacrificis d'animals i altres despeses, està pendent de l'aprovació del Ministeri d'Agricultura. Els ramaders han protestat per la demora, tot i que les compensacions es faran efectives abans de 90 dies, com exigeix la llei.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

La Conselleria d’Agricultura de Catalunya ha anunciat que en “pocs dies” es farà efectiu l’avançament de les indemnitzacions als ramaders afectats per la dermatosi bovina. Els pagaments es realitzaran mitjançant crèdits de l’Institut Català de Finances (ICF), amb el compromís que el Govern assumirà els interessos. El conseller Òscar Ordeig ha assegurat que ja han calculat els imports que s’han de compensar, però que encara estan a l’espera de l’aprovació final per part del Ministeri d’Agricultura.

El procés per calcular les indemnitzacions és llarg i complex, ja que inclou no només els sacrificis d’animals sinó també altres despeses relacionades amb la crisi sanitària, com l’alimentació i el material que s’ha hagut de destruir per complir amb la normativa de contenció del virus. En total, 18 ramaders han hagut de sacrificar 2.551 bovins a causa d’aquesta malaltia.

Malgrat els esforços de la Conselleria per avançar les indemnitzacions, els ramaders han expressat la seva frustració per la demora en els pagaments, ja que continuen afrontant despeses tot i que han deixat de tenir ingressos. Això ha portat a la Revolta Pagesa a organitzar una protesta tallant l’N-II a Pontós (Alt Empordà), on han exigit més rapidesa en la resposta administrativa. Els ramaders denuncien que fa més de 40 dies que va esclatar el primer brot i encara no han rebut les compensacions.

El conseller Ordeig ha afirmat que l’ICF ja ha contactat amb els ramaders afectats per formalitzar l’avançament, i que el Ministeri d’Agricultura està revisant els imports per donar-hi el vistiplau. Pel que fa a la situació sanitària, ha indicat que la vacunació dels animals propers als brots s’ha realitzat pràcticament en la seva totalitat, i que la desinfecció de les explotacions afectades es durà a terme en els pròxims dies, un cop passin 40 dies sense nous casos.

Aquesta situació sembla estar controlada, ja que des del 22 d’octubre no s’ha registrat cap nou cas de dermatosi, fet que permet avançar amb les compensacions i la recuperació de l’activitat ramadera a la zona.

- Publicitat -
- Publicitat -

L’aeroport Girona-Costa Brava creix un 8% en passatgers aquest octubre i supera els 2 milions en l’acumulat de l’any

L'aeroport Girona-Costa Brava ha tancat el mes d'octubre amb un creixement del 8% en passatgers, arribant a un total...

Altres notícies