Anem de Farra: “Són dies molt intensos, però quan acabi el Carnaval direm que ha valgut la pena”

Aquest 2026, la colla Anem de Farra té l’honor de ser el Carnestoltes del Carnaval de Calonge i Sant Antoni. Una responsabilitat que arriba tot just en el seu segon any com a colla. L’Abril Bernat i el Nil Cordero, dos dels seus membres, han compartit a Ràdio Capital com s’estan preparant per als actes principals i com han viscut aquest procés intens però il·lusionant.

“Vam començar de broma al pati de l’institut”, explica l’Abril. Deu amigues van decidir formar una colla, i amb el suport de l’Espai Jove i dels Carrossaires de Calonge, el projecte va agafar forma. Avui, ja són protagonistes del carnaval. “Els carrossaires ens han ajudat moltíssim. Sense ells, no hauríem tirat endavant”, reconeixen.

El debut com a carnestoltes no ha estat fàcil. L’any passat van ensopegar amb problemes tècnics, com altaveus espatllats i generadors que no funcionaven. Aquest any, però, s’hi han preparat a consciència i confien que tot sortirà bé. Tot i estar repartits entre Girona, Lleida i Barcelona, han aconseguit reunir-se per assajar i ultimar els detalls.

La disfressa d’enguany és de cabaret, pensada per fer un xou amb història, música i presència escènica. “Volíem una temàtica que donés joc a l’espectacle, i ens permetés lluir la figura del rei i la reina carnestoltes”, explica el Nil. Tot plegat, malgrat els reptes logístics i acadèmics que comporta compaginar estudis i preparatius.

La colla no participa a totes les rues per limitacions de trànsit, especialment a localitats com Caldes o la Bisbal, però sí que són presents a Sant Feliu, Platja d’Aro, Santa Cristina i, sobretot, a Calonge i Sant Antoni. “La rua del nostre poble és especial. És l’última, i s’hi respira un ambient diferent, de tancament de festa”, afirmen.

El Carnaval de Calonge i Sant Antoni es viu amb intensitat i sentiment de comunitat. Segons ells, l’ambient entre les colles és molt bo. Actes com la botifarrada de Can Roc o l’enterrament de la sardina ajuden a fer pinya. “Ens trobem, ens reconeixem i creem vincles, encara que siguem de colles diferents”, diu l’Abril.

Malgrat la seva joventut, la colla ha trencat prejudicis. “Ens deien que no ens en sortiríem, però hem demostrat el contrari. Ens hem esforçat i la gent ho veurà”, reivindiquen. Tot està a punt per al gran xou del dissabte i per acomiadar el carnaval amb una rua memorable el dia 22.