6.4 C
Pals
Divendres, 5 desembre 2025
- Publicitat -

Anna Sàbat: “Omplir-nos la boca també vol dir fer-ho d’orgull per allò que tenim”

Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Anna Sàbat: "Omplir-nos la boca també vol dir fer-ho d’orgull per allò que tenim"
Loading
/

En una entrevista al Supermatí, la tècnica d’Origen Empordanet, Anna Sàbat, ha detallat els objectius de la nova campanya “Motius per omplir-nos la boca”, pensada per fomentar el consum de productes agroalimentaris locals, de qualitat i amb identitat pròpia.

“Omplir-nos la boca també vol dir fer-ho d’orgull”, ha remarcat Sàbat, posant èmfasi en la qualitat i el valor d’allò que es produeix als pobles de l’interior del Baix Empordà. Origen Empordanet és una de les dues marques sorgides del pla estratègic impulsat pels municipis de Forallac, Cruïlles-Monells-Sant Sadurní, Corçà i Ullastret, amb l’objectiu de generar sinergies entre productors i territori.

La campanya es basa en tres grans motius per consumir productes de proximitat: pel sentit (el gust), pel sentit comú (l’impacte econòmic local) i pel contrasentit (la sostenibilitat global). Amb aquest enfocament, el vídeo de promoció —on apareixen els mateixos productors locals— busca connectar amb la població des de l’autenticitat i l’humor.

“La gent no sempre és conscient que comprar al veí és millor que anar al súper”, ha afirmat Sàbat, qui també ha destacat que la iniciativa vol arribar sobretot a la població que encara no coneix els productors locals ni el seu valor real.

Segons Sàbat, sovint la gent de fora valora més el producte local que els mateixos habitants de la zona, per desconeixement o per costum. Per això, considera imprescindible fer pedagogia de territori: “Aquestes campanyes no són només per qui ja ens coneix, sinó per qui encara no sap qui té al costat”.

El vídeo de la campanya es pot veure al web de Visit Empordanet, a la secció de productors, i també a les seves xarxes socials i canal de YouTube. Sàbat reconeix que estan molt satisfets de la rebuda que ha tingut la campanya entre la ciutadania.

Origen Empordanet continuarà promovent la formació i facilitant l’accés a la marca als productors locals. Tot plegat amb un objectiu clar: impulsar un model de consum més responsable, sostenible i arrelat al territori.

“Les entitats públiques tenim la responsabilitat d’estar al servei i ajudar a fer visible tot el que es fa al territori”, ha conclòs Anna Sàbat, avançant que ja treballen en noves campanyes per al futur.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios