12 C
Pals
Divendres, 16 gener 2026

Apareix un flamenc a la platja de Tamariu

L'animal ha aparegut a la platja i les xarxes socials se n'han fet ressò al moment

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Les xarxes socials han detectat una imatge poc habitual a la platja de Tamariu: un flamenc.


La usuària d’Instagram @marionavisual ha penjat aquest dimecres al matí un vídeo que demostra la presència d’un flamenc a l’aigua d’aquesta platja del Baix Empordà.

Un flamenc… a Tamariu!

A post shared by marionavisual (@marionavisual) on


Es desconeix què hi feia aquesta au a la platja de Tamariu, però els usuaris de les xarxes s’han mostrat sorpresos per aquest fet.

https://twitter.com/LaYeniGran/status/953585578758598656

 

 

 

 

 

Quins entorns freqüenten normalment?

Els flamencs necessiten grans extensions d’aigua poc profunda, normalment salines, salobres o alcalines, des del nivell del mar fins als 5.000 m d’altitud. Es troben a tots els continents a excepció d’Austràlia. Els flamencs s’alimenten d’algues i crustacis filtrant el llim. El seu bec està perfectament adaptat a separar el llim i el fang dels aliments dels quals es nodreix. L’estructura laminar de l’interior del bec i la superfície aspra de la llengua faciliten la tasca.

Fan els nius de fang, amb forma de tronc de con, amb el cim còncau, on ponen un únic ou blanc (de vegades dos) que coven durant uns 30 dies. Els flamencs alimenten les seves cries amb una “llet” similar a la de les colomes, però amb més greix i menys proteïnes, que és produïda per glàndules ubicades en la zona superior del tracte digestiu. Les cries són alimentades amb aquest producte durant uns dos mesos, fins que el seu bec està prou desenvolupat per a filtrar l’aliment.

- Publicitat -
- Publicitat -

Selva Nua estrena el videoclip de la cançó ‘Punt mort’

La cançó ‘Punt mort’ de Selva Nua té un nou videoclip gravat a Barcelona sota la direcció d’Antoni Grañana i la fotografia de Simón Garcia. S’hi pot veure el grup deambulant per diferents escenaris de la ciutat que inspiren certa nostàlgia. Llocs solitaris com l’aparcament d’un centre comercial mig abandonat o llocs on tot i

Altres notícies