12 C
Pals
Divendres, 23 gener 2026

Augmenten les matriculacions a l’Escola Oficial d’Idiomes de Sant Feliu

S'han flexibilitzat alguns dels serveis com ara amb els cursos semipresencials d’anglès i primer d'alemany es pot fer en dos anys

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Les xifres de matriculacions de l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) de Sant Feliu de Guíxols milloren respecte els darrers anys. Segons ha informat el diari El Punt Avui, la directora del centre, Mercè Ribera, ha atribuït les bones xifres a la flexibilització de les matèries que s’imparteixen, ja que hi ha cursos semipresencials d’anglès (de les dues classes setmanals només cal assistir-hi un dia i l’altre es pot fer per internet) i en el cas del primer curs d’alemany, un idioma més complicat, es pot cursar en dos anys.

Actualment s’ofereixen per cada curs 600 places repartides entre anglès, francès i alemany, cadascun amb els respectius nivells. Ribera ha parlat d’aquestes bones xifres, malgrat no pugui donar-ne una d’exacta perquè ho prohibeix la inspecció, i ha explicat que “amb les crisis, més alumnes disposen de més temps lliure i veuen més imperiosa la necessitat de formar-se; malauradament, ens afavoreixen”. A banda, ha destacat les novetats que incentiven que exalumnes recuperin les ganes d’estudiar com són la matrícula d’actualització, que permet tornar a cursar un nivell completat amb anterioritat sense haver de fer un examen per iniciar un curs superior.

L’EOI va iniciar les seves classes l’any 2003 a Sant Feliu de Guíxols amb la voluntat de formar les persones perquè parlin altres idiomes i divulgar les cultures que hi ha darrere de les llengües que s’imparteixen. Ara per ara, és l’única autònoma del Baix Empordà, però cal destacar que a Palafrugell també funciona una branca de l’escola oficial de Girona amb nivells d’anglès al Centre Municipal d’Educació.

- Publicitat -
- Publicitat -
00:11:55

Les cap i cua: “Per Carnaval ens retrobem amb els amics i per nosaltres és la festa gran de Palamós”

La colla Cap i Cua, una de les més joves de Palamós, celebra cinc anys immersa en els preparatius d’un carnaval que viuen intensament. Amb una disfressa inspirada en una sèrie icònica, aposten per la creativitat i l’ambient comunitari d’una festa que consideren l’esdeveniment més important de l’any.

Altres notícies