11.7 C
Pals
Dilluns, 3 novembre 2025
- Publicitat -

Barcelona deixa de captar 7000 litres per segon del Ter arran de la sequera

David Parreño Mont
David Parreño Mont
Productor i redactor de Ràdio Capital de l’Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) redueix 7.000 litres per segon del volum d’aigua del Ter que es traspassa a les comarques de Barcelona, segons ha avançat el Diari de Girona i ha pogut confirmar Ràdio Capital. Així ho ha decidit a causa de la sequera i forma part d’un seguit de mesures preventives en cas que l’any que ve el país entrés en fase d’alerta. Aquesta actuació compensaria la reducció de les extraccions d’aigua de reg al Ter i també a la Muga, on serà de 4 metres cúbics per segon.

El director de l’ACA, Jordi Agustí, ja va apostar al Supermatí de Ràdio Capital per rebaixar progressivament el transvasament del Ter, que va xifrar en un 70% del cabal de riu. “Davant d’una sèrie climàtica que cada cop on la pluviometria serà més justa, hem de revisar aquesta solidaritat”, va afirmar Agustí.

- Publicitat -
- Publicitat -

Oques Grasses anuncien que el concert de la Castanyada de Cabró Rock no serà l’últim

Oques Grasses han aprofitat el darrer concert de la gira “Coda” a la Castanyada de Cabró Rock per desmentir els rumors sobre el fet que aquell seria el concert de comiat del grup. El propi Josep Montero ho ha deixat clar durant el directe dels osonencs afegint que seran ells els qui ho anunciaran el

Altres notícies