Barcelona deixa de captar 7000 litres per segon del Ter arran de la sequera

David Parreño Mont
David Parreño Mont
Productor i redactor de Ràdio Capital de l’Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) redueix 7.000 litres per segon del volum d’aigua del Ter que es traspassa a les comarques de Barcelona, segons ha avançat el Diari de Girona i ha pogut confirmar Ràdio Capital. Així ho ha decidit a causa de la sequera i forma part d’un seguit de mesures preventives en cas que l’any que ve el país entrés en fase d’alerta. Aquesta actuació compensaria la reducció de les extraccions d’aigua de reg al Ter i també a la Muga, on serà de 4 metres cúbics per segon.

El director de l’ACA, Jordi Agustí, ja va apostar al Supermatí de Ràdio Capital per rebaixar progressivament el transvasament del Ter, que va xifrar en un 70% del cabal de riu. “Davant d’una sèrie climàtica que cada cop on la pluviometria serà més justa, hem de revisar aquesta solidaritat”, va afirmar Agustí.

- Publicitat -
- Publicitat -

La Policia Local de Sant Feliu celebra la seva festa anual amb un increment de la plantilla i 21.000 serveis en un any

La Policia Local de Sant Feliu de Guíxols ha celebrat la seva festa anual amb un acte institucional on s’ha reconegut la tasca del cos durant l’últim any. La jornada ha estat marcada per l’homenatge a quatre agents que es jubilen i la presentació del balanç d’actuacions del 2025.

Altres notícies