14.8 C
Pals
Dilluns, 15 desembre 2025
- Publicitat -

Brots germina a Torroella

El nou festival va debutar a l’Espai Ter amb una proposta que va fusionar imatge, paraula i so al voltant de l’olivera i la terra com a símbols de vida i memòria

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El festival Brots va néixer aquest dijous a Torroella de Montgrí amb una inauguració que va deixar clares les seves intencions: connectar art i territori, reivindicar la pagesia i convertir l’Empordà en espai de diàleg entre tradició i creació contemporània. Impulsat per Joventuts Musicals de Torroella i dirigit per Montse Faura, el projecte té per davant tres dies més de cultura i territori.

L’acte inaugural va començar a l’exterior de l’Espai Ter, amb una acció simultània d’imatge i veu. El cineasta Pol Roig i l’artista Martina Rogers van projectar sobre la façana una peça audiovisual de nova creació amb imatges d’oliveres mil·lenàries, convertides en símbol de la memòria i del pas del temps. Alhora, la poeta i rapsoda Maria Callís recitava versos de poetes com Perejaume, Estellés, Dolors Miquel, Verdaguer o Maragall, entre d’altres, en un diàleg constant entre la natura i la paraula.

A continuació, el públic va accedir a l’interior per escoltar la pianista de Pals Emma Stratton, que va oferir un recital amb obres de Bach, Mendelssohn, Prokófiev i Granados. Abans d’iniciar el concert, la pianista va explicar que cada peça establia un vincle amb el sentit del festival. Bach representava “la música en estat pur, l’essència mateixa, associada a la idea d’origen i de natura, en un to de Sol major” que, va dir, “s’identifica amb el verd clar”. Mendelssohn aportava “el diàleg entre emoció i raó, la mirada clàssica que creix i es transforma”. Prokófiev simbolitzava “l’experimentació des de la tradició, un viatge emocional intens que obre nous camins sense perdre l’arrel”. I Granados, per proximitat i per caràcter, posava un accent “més lluminós i alegre”, com una tornada a casa després del recorregut interior del programa.

L’escenografia, dissenyada per Marta Martínez i Josep Mercader del taller Tramats, convertia l’escenari en un espai visualment poètic. Al centre, la pianista tocava sota una llum focal, envoltada per elements artístics penjats del sostre, formats per fibres fines de tons violetes que recordaven arrels. A terra, branques i vegetació seca cobrien tota la vora de l’escenari, i creaven una atmosfera íntima i orgànica que connectava amb la temàtica del festival. El conjunt transmetia calma, arrelament i coherència visual amb el relat del concert.

El públic va respondre amb una forta ovació, que va culminar amb un bis col·lectiu de “L’Empordà”, convertit en una sardana compartida entre intèrpret i assistents.

El festival continuarà fins al 2 de novembre amb concerts, accions i experiències a diversos punts del Baix Empordà. El programa inclou actuacions de Clara Peya a Bellcaire, la jornada itinerant tourBrots per pobles com Fonteta o Sant Iscle, i una cloenda a Monells amb Anna Ferrer, Judit Neddermann, Sanjosex i The Gramophone All Stars Big Band, entre d’altres. L’oli d’oliva, fil conductor de la proposta, hi serà present com a element simbòlic i identitari.

- Publicitat -
- Publicitat -

1 COMENTARI

Comments are closed.

El Festiuet 2026 revela pràcticament tot el seu cartell amb una aposta potent per l’escena catalana

El Festiuet 2026 ja escalfa motors. El festival, que se celebrarà els dies 17 i 18 de juliol de 2026 a Salou, ha fet públic el seu cartell gairebé definitiu, confirmant una àmplia majoria dels artistes que formaran part de la propera edició. Entre els noms destacats del cartell hi trobem La Fúmiga, Juan Magan

Altres notícies