Calonge vol ser una ‘Book Town’ i busca llibreters i llibreteres

Ofereix 10.000 euros a set persones que vulguin obrir una llibreria al casc antic del municipi, pressupost per contractació, subvencions i locals del casc antic.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
Banner pizzes l'empordanet

Calonge ofereix 10.000 euros a set persones que vulguin obrir una llibreria al casc antic del municipi.  Volen convertir-se en el primer «Poble de Llibres» estable de Catalunya, el que es coneix internacionalment com a BookTown, és a dir, pobles que tenen moltes llibreries i són un focus de reactivació econòmica. Però a més a més,  el consistori també ofereix set locals buits que hi ha al casc antic que es poden llogar i fins a 6.000 euros per a la contractació de personal, subvencions del 50% per a la rehabilitació dels immobles on hi hagi les llibreries i una bonificació del 90% en la taxa de llicència d’activitats. Així ho han explicat per Twitter aquest matí.

A països com el Regne Unit, França o Noruega ja hi ha altres viles de llibres, que s’han convertit en un model d’èxit en la reactivació de l’economia i vida social d’aquestes localitats. El regidor de cultura, Norbert Botella, explica per què volen convertir Calonge en Booktown.

A més a més, l’ajuntament oferirà suport en la digitalització i formació per desenvolupar habilitats empresarials i de gestió amb cursos de formació.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
banner maxilostetic

Sopa de Cabra, Mushka i Doctor Prats encapçalen el Festiuet 2027

El Festiuet ja escalfa motors per a l’edició del 2027 amb els primers noms del cartell. Sopa de Cabra, Mushka i Doctor Prats són els artistes anunciats per al festival, que tindrà lloc els dies 16 i 17 de juliol a Salou. Una de les grans cites d’aquesta edició serà l’actuació de Sopa de Cabra
- Publicitat -

Altres notícies