7 C
Pals
Dijous, 25 desembre 2025
- Publicitat -

Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró 2025: un municipi a màxims durant la temporada, més sostenible i més esportiu

Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró 2025: un municipi a màxims durant la temporada, més sostenible i més esportiu
Loading
/

El 2025 ha estat un any intens a Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró. El municipi ha hagut de gestionar una pressió turística enorme sobre la brigada i la policia, ha fet una aposta clara per la sostenibilitat amb el Segell Aro Verd i ha consolidat el turisme esportiu i familiar com a senyes d’identitat.

A continuació repassem els grans blocs que han marcat l’any, amb enllaços a les notícies originals de Ràdio Capital perquè pugueu ampliar cada tema.

Un municipi tensat per la temporada: brigada i policia

Una de les imatges de fons de l’any ha estat la càrrega de feina que assumeix la brigada municipal quan el municipi passa de poc més de 12.000 habitants censats a desenes de milers de visitants en temporada alta.

La peça «L’augment de població i d’esdeveniments fa créixer la feina de la brigada a Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró» explica com l’equip s’ha reforçat i ha incorporat eines de gestió digital per prioritzar tasques, seguir incidències i poder respondre millor a les necessitats de veïns i turistes.

La pressió també es nota a la Policia Local. Segons el cos, aquest 2025 s’han incrementat les actuacions, però s’han reduït els delictes respecte a l’estiu anterior, amb menys furts i robatoris gràcies a més presència al carrer i més controls de trànsit i d’ordre públic.

Aquest canvi de model s’explica en profunditat al reportatge «El turisme esportiu a Platja d’Aro: una nova via per donar a conèixer el municipi», on també es detalla com la policia incorpora tecnologia i reestructura serveis per apropar-se més al veïnat.

Segell Aro Verd: sostenibilitat com a marca de municipi

Una de les grans apostes del 2025 ha estat el Segell Aro Verd – Compromís amb la sostenibilitat. L’objectiu és reconèixer i impulsar les bones pràctiques ambientals, socials i d’accessibilitat d’empreses i entitats del municipi, especialment les vinculades al turisme.

La notícia «Platja d’Aro presenta el Segell Aro Verd per donar valor a la sostenibilitat en empreses i entitats» detalla que el distintiu s’adreça a allotjaments, restauració, comerç, serveis i oci, i estableix criteris sobre eficiència energètica, gestió de residus, consum responsable i compromís social.

En profunditat, el reportatge «El Segell Aro Verd promou les pràctiques sostenibles, responsables socialment i d’accessibilitat» explica com el municipi fa un pas més enllà del simple “greenwashing” i demana una autoavaluació real a les empreses, amb criteris verificables i acompanyament tècnic.

Aquest relat es completa amb l’entrevista «Imma Gelabert: “Amb el Segell Aro Verd volem ser una destinació turística sostenible”», on la regidora de Turisme defensa que ja hi ha negocis que fa temps que apliquen bones pràctiques, però que cal ordenar-les i fer-les visibles sota una marca comuna.

Turisme esportiu: deu mil persones amb dorsal

El 2025 ha consolidat el turisme esportiu com una de les grans vies per donar a conèixer el municipi, desestacionalitzar la temporada i omplir hotels i restaurants més enllà del juliol i l’agost.

Segons el reportatge de Ràdio Capital «El turisme esportiu a Platja d’Aro: una nova via per donar a conèixer el municipi», més de 10.000 persones han visitat el municipi aquest any per participar en proves esportives: curses de muntanya, travesses en aigües obertes, marxes en BTT, tornejos de bàsquet, etc.

Un dels titulars més destacats ha estat l’anunci que «Platja d’Aro serà seu del Campionat d’Espanya de Skateboarding i Roller Freestyle en modalitat ‘vert’», que reunirà més de 70 participants de primer nivell i situarà l’skatepark del municipi al mapa estatal d’aquesta disciplina olímpica.

El cap de setmana del campionat es complementarà amb altres proves, com recull la peça (privada però resumida a l’Agenda) «Cap de setmana esportiu a Platja d’Aro amb el Campionat d’Espanya Vert… i la 4a edició de l’Open Water».

Tot això es completa amb propostes com el nou Torneig Platja d’Aro de bàsquet, que porta equips d’elit com l’Spar Girona i el Barça femení i reforça la imatge de la vila com a destinació esportiva de referència.

Cultura, turisme familiar i festivals a l’aire lliure

La vida cultural i familiar ha tingut també molt de pes el 2025. El municipi ha continuat apostant pel turisme familiar, amb el segell “Catalunya, destinació de turisme familiar”, i ho ha fet a través d’una programació d’activitats al carrer pensada per a totes les edats.

Un dels moments forts ha estat l’onzena edició del Festival Xalaro, amb 16 espectacles gratuïts de música, circ, teatre de carrer i propostes interactives al Passeig Marítim, la Plaça Major i la Plaça del Mil·lenari. El festival reforça el posicionament de Platja d’Aro com a destinació familiar pionera a la Costa Brava.

A banda d’Xalaro, el municipi ha mantingut una agenda carregada: activitats infantils, gimcanes com la de la Xalarina i en Xalarí, proposta de Mini Club a la platja, festivals culturals, mercats temàtics i esdeveniments compartits amb altres municipis, com la trobada “Mar i muntanya” amb Camprodon, recollida al llistat de reportatges de Ràdio Capital.

Què ens deixa el 2025?

Mirant-ho amb perspectiva, el 2025 a Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró deixa cinc grans idees:

  • Un municipi que ha hagut de reforçar brigada i policia per gestionar una temporada molt intensa, amb milers de visitants i molts esdeveniments.

  • Una aposta clara per la sostenibilitat, amb el Segell Aro Verd com a eina per ordenar i reconèixer les bones pràctiques d’empreses i entitats.

  • Un turisme esportiu en creixement, amb més de 10.000 persones que arriben amb dorsal, campionats d’Espanya d’skate i proves en aigües obertes que donen visibilitat al municipi tot l’any.

  • Una agenda cultural i familiar que omple carrers i places i reforça la marca de destinació per a famílies.

  • I un relat de fons: la voluntat de ser una destinació turística forta, però alhora sostenible, segura i habitable per als veïns que hi viuen els 365 dies de l’any.

Aquest resum vol ser una porta d’entrada; si vols aprofundir, cada titular té darrere una notícia, un reportatge i, sovint, una entrevista que ajuden a entendre millor com ha canviat el municipi al llarg del 2025.

Temps de lectura: 4 minuts

Més àudios