Acord per mantenir el català en el servei de taxis de Girona.El conveni entre l’Ajuntament i el sector busca que els taxistes de Girona coneguin millor l’oferta turística de la ciutat i reforcin l’ús del català en el tracte amb els clients.
L’Ajuntament de Girona i l’Associació Empresarial Taxi Girona han signat un conveni de col·laboració per reforçar el paper dels taxistes com a amfitrions de la ciutat. L’acord té un doble objectiu: millorar el coneixement de l’oferta turística, cultural i d’oci de Girona entre els professionals del taxi i fomentar l’ús del català com a llengua habitual en l’atenció al client.
La regidora de Promoció Econòmica i Serveis Jurídics, Gemma Geis, ha explicat al programa DE CAP A CAP que la iniciativa “neix d’una reunió amb els representants dels taxistes, de la voluntat compartida de col·laborar i de reconèixer la funció social que té el taxi a la ciutat”. Segons Geis, “els taxistes són sovint el primer contacte que tenen els visitants amb Girona, i per això és important que coneguin bé la ciutat i que puguin transmetre els seus valors i la seva identitat”.
L’acord preveu tres sessions formatives organitzades per l’Ajuntament, que serviran per donar a conèixer als taxistes les principals rutes turístiques, els equipaments patrimonials i l’agenda cultural de la ciutat. També inclouran continguts sobre
la Girona dels barris i sobre com explicar la ciutat des d’una mirada més local i propera. “Volem que els taxistes puguin oferir una informació de qualitat, des del coneixement i des de la identitat gironina”, ha remarcat la regidora.




