Immobiliàries especialitzades han detectat un augment de clients holandesos, belgues i britànics, que busquen cases de pagès per reformar.
Les inversions estrangeres en el sector immobiliari gironí ja fa anys que representen el 30% del total de les compravendes. Són sobretot francesos que busquen pisos o cases a la Costa Brava, com a segona residència o per instal·lar-s’hi després de jubilar-se.
Des de fa cinc anys, arran de la pandèmia, les agències han començat a notar l’interès creixent d’un nou client estranger. Europeus, sobretot dels Països Baixos, Bèlgica i el Regne Unit, que busquen masos abandonats, i estan disposats a fer la inversió necessària per reformar-los.
Aquesta clientela ja representa el 70%, i asseguren que estan molt interessats pel patrimoni, que solen restaurar amb criteri. La majoria s’hi volen quedar a viure, ja sigui perquè estan retirats o perquè són expatriats que poden treballar des d’aquí.
Des de Masies Empordà, Cristia Xicora, destaca al programa DE CAP A CAPO que aquests clients valoren el contacte amb la natura, i els espais amb història, encara que estiguin en runes. I ho contraposen, per exemple, al client rus que sobretot busca propietats de nova construcció que llueixin molt.
Segons les immobiliàries, els principals motius que empenyen aquests estrangers a instal·lar-se aquí és que hi troben un país segur, tranquil, amb bons equipaments públics i amb un clima millor que als seus països.
En canvi, el preu no és un factor clau perquè els costos de compra i la inversió necessària per a la reforma són molt elevats.




