17 C
Pals
Dimarts, 7 octubre 2025
- Publicitat -

Detecten un segon cas de Dermatosi Nodular Contagiosa entre bestiar boví a la demarcació de Girona

El Govern iniciarà dimecres la vacunació del bestiar en un radi de 50 quilòmetres. També s’ha activat un dispositiu científic i s’estudien indemnitzacions per als ramaders afectats.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Departament d’Agricultura ha confirmat un segon cas de Dermatosi Nodular Contagiosa entre bestiar boví a la demarcació de Girona.

El conseller Òscar Ordeig ho ha anunciat aquest dilluns a la tarda en una reunió amb representants del sector. Aquest nou cas arriba després del primer brot confirmat fa pocs dies en una explotació de Castelló d’Empúries, a l’Alt Empordà.

El Govern ha informat que començarà dimecres la vacunació del bestiar en un radi de 50 quilòmetres al voltant del focus inicial. Aquesta mesura s’activarà un cop s’aprovi el pla de vacunació per part de la Comissió Europea. Per fer-ho possible, s’ha fet una crida a veterinaris del sector públic i privat.

Per raons de bioseguretat, no es farà pública la ubicació de la nova explotació afectada. Paral·lelament, l’equip del Centre de Recerca en Sanitat Animal es desplaçarà demà a la zona per recollir mostres i fer l’aïllament i la seqüenciació del virus. També s’ha proposat la creació d’un grup d’experts científics per assessorar en les decisions tècniques.

Pel que fa als ramaders, el Departament ha anunciat que treballa en una proposta d’indemnitzacions que inclogui compensacions pel sacrifici dels animals, la neteja i la retirada de residus. A més, es garantirà assessorament psicològic per a les persones afectades.

Des de la Catalunya del Nord, la Prefectura dels Pirineus Orientals ha activat una zona de vigilància amb 75 municipis i ha iniciat la vacunació obligatòria del bestiar. Les autoritats franceses han reforçat les mesures de control i prohibeixen l’aturada de camions amb bestiar viu en punts concrets del territori.

El Departament d’Agricultura recorda que la Dermatosi Nodular Contagiosa no afecta les persones i que no hi ha risc de contagi pel consum de carn o llet.

- Publicitat -
- Publicitat -

Empordà 2030 – Joventut i futur laboral

Concretament en aquest programa abordarem aspectes com l’accés a l’habitatge i oportunitats professionals per als joves; la fuga de talent: per què marxen els joves i com es poden retenir; i les empreses que aposten pel talent local. 

Altres notícies