10.9 C
Pals
Dilluns, 12 gener 2026
- Publicitat -

Diana Canals: “Els nostres adolescents fa 13 o 14 anys que estan en barracons”

Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Diana Canals: "Els nostres adolescents fa 13 o 14 anys que estan en barracons"
Loading
/

En una entrevista concedida al programa Supermatí, l’alcaldessa de Verges, Diana Canals, ha compartit la valoració de les darreres festes i els reptes municipals per aquest 2026, un any marcat per les aspiracions de consolidar projectes pendents i seguir millorant els serveis del poble.

Segons Canals, les festes de Nadal han estat “tranquil·les, però ben participades”, tot i que la nit de Reis va tenir menys assistència per culpa del fred. A més, Verges també celebra la seva festa major petita, la Festa del Roser, a principis de gener: “Sempre dic que està molt ben situada, quan tots venim d’àpats i celebracions nadalenques”. Aquesta festivitat va incloure sardanes, una orquestra, activitats infantils i la tradicional nit jove, molt esperada per la població.

Un dels objectius centrals de l’Ajuntament és desenvolupar diverses obres finançades amb subvencions. Destaca el projecte de remodelació del carrer Ample, un dels pocs del nucli antic que encara no s’ha renovat. Aquesta actuació es podrà fer gràcies a una ajuda de 400.000 euros.

Un dels grans èxits del municipi és el seu lideratge en recollida selectiva de residus, segons dades de l’Agència de Residus de Catalunya. Canals atribueix aquest èxit a la implantació del porta a porta fa set anys, a la implicació de la ciutadania i a un acompanyament pedagògic continuat: “Quan ens equivocàvem, ens trucaven i ens explicaven què fèiem malament. Això ha estat clau”.

Un dels temes més urgents per a Verges és la construcció d’un nou edifici per a l’Institut Escola Francesc Cambó i Batlle, que actualment funciona en dues seus, una de les quals amb barracons des de fa més de 13 anys. “Els adolescents arriben a dir que quan acaben 4t d’ESO aniran a un institut de veritat”, lamenta Canals.

L’Ajuntament ja ha fet tota la tramitació necessària, inclosa la posada a disposició del solar, però esperen resposta de la Generalitat. “Sempre ens diuen que estem molt prioritzats, però aquesta priorització no es materialitza”, afirma.

A banda, Canals també posa en relleu una problemàtica estesa arreu del país, com és la dificultat en la gestió administrativa municipal davant la manca de figures com el secretari o l’interventor.

Pel que fa a les eleccions municipals del 2027, Diana Canals assegura que encara no ha decidit si es presentarà de nou: “Ha estat una legislatura dura, i encara ho hem de parlar amb el grup municipal”.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios