
Aquest cap de setmana s’ha celebrat el cap de setmana del Sonso, l’activitat inaugural de les jornades gastronòmiques dedicades al Sonso de Torroella de Montgrí i l’Estartit, que s’allargaran fins al 15 de juny. La regidora de Turisme i Promoció Econòmica, Dúnia Oliveras, ha fet un balanç molt positiu en una entrevista al Supermatí, on ha destacat la bona afluència de públic gràcies al bon temps i a la diversitat d’activitats programades.
El tret de sortida de les jornades ha inclòs una esmorzada de pescadors, tallers familiars, visites guiades a l’Espai Medes i xerrades divulgatives. Segons Oliveras, l’objectiu és oferir una proposta que arribi a totes les edats i posi en relleu la cultura marinera del municipi. Tot i que algunes persones no van poder tastar el sonso per l’alta demanda, la regidora ha confirmat que la previsió va ser encertada i que es corregirà de cara a l’any vinent.
Un total de 15 restaurants participen en la campanya, oferint plats o menús complets centrats en el sonso. Alguns locals proposen menús tancats, mentre que d’altres han optat per afegir plats de sonso a la carta. Aquesta diversitat permet arribar a tot tipus de públic i donar a conèixer aquest peix tan arrelat al territori.
Una de les novetats destacades és l’Espai Medes, inaugurat fa poc més d’un mes. Durant el cap de setmana s’hi han fet visites guiades per descobrir la biodiversitat marina de les Illes Medes sense necessitat d’entrar a l’aigua. El centre vol esdevenir un punt de referència durant tot l’any, amb activitats adreçades tant a escoles com a turistes.
Les jornades gastronòmiques del Sonso neixen com una evolució de les antigues jornades de la clova. Tal com ha explicat Oliveras, el canvi es va fer per posar el focus en un producte capturat per pescadors locals. L’objectiu és doble: difondre el valor del sonso i, alhora, fer visible la feina del sector pesquer.
Finalment, la regidora ha remarcat que aquestes iniciatives volen contribuir a desestacionalitzar el turisme. Fora dels mesos de juliol i agost, l’Ajuntament promou activitats per atraure visitants en temporada baixa. Oliveras ha assegurat que l’afluència després de Setmana Santa i el pont de maig ha estat bona, i que cada vegada més visitants opten per viatjar abans o després de l’estiu.