24.1 C
Pals
Diumenge, 20 setembre 2020

Educació ofereix recursos per atendre les emocions de l’alumnat que torna a l’escola

Un nou espai web ajuda a tractar aspectes com el dol, la identificació de l’alumnat de risc i la creació d’espais de trobada de l’alumnat i les famílies

El més llegit

Jutjaran un veí de Palafrugell acusat de traficar amb drogues

L'Audiència de Lleida jutjarà el 23 i 24 de setembre 10 persones acusades de formar part d'una xarxa dedicada...

El Ple de l’Ajuntament de Palamós rebutja les propostes de Ciutadans per fer front a l’ocupació d’habitatges

  El Ple de l'Ajuntament de Palamós ha rebutjat aquesta setmana la moció presentada pel grup de Ciutadans, en l'oposició,...

Alumnes Palafrugell i Palamós falten a classe a les tardes per demanar la jornada contínua

A l'Escola Josep Barceló i Matas de Palafrugell i a l'Institut-escola Vila-Romà de Palamós part dels alumnes han faltat a classe a les tardes per a protestar contra la negativa d'Educació de permetre la jornada contínua a les escoles de Catalunya.

Jordi Soler compartirà l’alcaldia de Calonge però no aclareix amb qui

El líder de Junts per Catalunya, Jordi Soler, no acabarà el mandat com a alcalde si prospera la moció de censura que ha presentat
Ràdio Capital
Ràdio Capitalhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.

El Tortell Poltrona, en un dels vídeos que s’inclouen en el nou espai web | Fotografia Departament d’Educació

CONTINGUT PATROCINAT

El Departament d’Educació ha creat un nou espai web que ofereix al professorat i als equips directius dels centres un seguit de recursos i orientacions per tal d’atendre les emocions de l’alumnat en la tornada a escoles i instituts després del tancament obligat per la covid-19. El web, que s’inscriu al portal de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC), inclou diversos apartats segons els temes que s’hi tracten: atendre les emocions, neuroeducació, dol i pèrdues, les famílies, l’alumnat, l’educació no formal en el retorn dels infants i joves, i recursos.

El principal objectiu d’aquestes orientacions és permetre als docents planificar una estratègia en el retorn dels alumnes al centre educatiu i a totes les activitats en què estan acompanyats per adults suggerint la creació d’espais de trobada i dinàmiques de retrobament.

Les orientacions també pretenen facilitar que el professorat pugui identificar l’alumnat amb necessitat d’especial acompanyament i possibilitar l’atenció a les necessitats emocionals dels alumnes en procés de dol. S’inclouen, per exemple, recursos per tal que els docents puguin escoltar i recollir les preguntes i inquietuds dels infants i joves, i identificar així les necessitats relacionades amb el dol.

Altres orientacions que també s’ofereixen són sobre com crear equips de referents entre l’alumnat i dinamitzar els grups de suport entre iguals, o sobre com planificar les reunions amb les famílies.

En el nou espai web s’hi recullen un seguit de vídeos amb les reflexions d’experts de diferents àmbits relacionats amb la pedagogia, la psicologia, l’orientació, directors de centres educatius, i membres del Consell Escolar de Catalunya. Així, hi podem trobar des de consells del pallasso Tortell Poltrona -VII premi Marta Mata de Pedagogia de l’associació Rosa Sensat-, les recomanacions del secretari del Consell Escolar de Catalunya, Jordi Rodon Cuixart, o les orientacions del coordinador del grup d’Emergències Psicosocials del Consorci d’Educació de Barcelona, Juan Carlos Barroso, entre molts d’altres.

Elements de reflexió

A més d’aquests vídeos, també es pot accedir a guies, documents i altres materials que ajudaran als centres a gestionar l’impacte emocional que suposa per als alumnes i les seves famílies el retorn a les aules.

En aquest apartat, per exemple, es poden trobar enllaços a la guia “Covid-10: protegir la salut a les aules” editada per l’UNICEF, o a altres recursos en línia publicats pel Departament d’Educació sobre la gestió del dol o sobre l’aprenentatge socioemocional lúdic en entorns familiars i educatius.

Finalment, en el web també es plantegen diferents elements de reflexió al voltant d’aspectes com l’organització del retorn en equip, la preparació dels espais, els diferents tipus d’acompanyament o la figura del docent com a persona de referència per als alumnes.

- Publicitat -
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -
- Publicitat -

Últimes notícies

Ona Jove – 20 setembre 2020

Torna Ona Jove, el programa més random de Capital amb la Marina de la Cruz i en Marc Casellas.

Atropellen un duc a la carretera de Palamós a Sant Feliu

El Grup de Natura Sterna ha denunciat que han trobat un duc atropellat a la carretera que va de Palamós a Sant Feliu de Guíxols.

El Consorci de la Costa Brava aprova definitivament la modificació dels estatuts i l’adhesió de vint nous membres

El Consorci de la Costa Brava (CCB) ha completat el procés d’integració de vint nous membres, després que el darrer ple de l’organisme aprovés...

Qui és 24kGoldn, l’autor de ‘Mood’?

Després de molts dies ocupant el número 1 global a Spotify, ‘WAP’ la col·laboració entre Nicki Minaj i Megan Thee Stallion ha vist com un artista anomenat 24kGoldn li prenia el preuat número 1 dels temes més escoltats a tot el món, gràcies a una cançó anomenada ‘Mood‘, que canta en col·laboració de Iann Dior.…

La Generalitat inverteix 10,5M€ per accelerar el desplegament de fibra òptica a l’Empordà

La Generalitat invertirà 10,5 M€ dels 19,5M€ destinats a les comarques gironines per estendre la fibra òptica a l’Empordà al 2021. El conseller de...

Altres notícies