25.4 C
Pals
Diumenge, 21 setembre 2025
- Publicitat -

El 48% dels alumnes del Baix Empordà requereixen atenció específica, el doble que fa tres anys

Es tracta d'una xifra que el 2023 no arribava al 36%

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El Baix Empordà és actualment la comarca amb més alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu de tot Catalunya. Segons dades del Departament d’Educació recopilades per RAC1, gairebé la meitat dels estudiants (48%) requereixen algun tipus d’atenció especial, una xifra que el 2023 no arribava al 36%. El Segrià (47,7%) i la Selva (46,8%) se situen just darrere, fet que evidencia que en alguns punts del país 1 de cada 2 alumnes necessita suport.

Aquest increment al Baix Empordà s’emmarca en una tendència general a tot Catalunya: la proporció d’alumnes amb necessitats específiques ha passat del 18,6% al 36,6% entre el 2022 i el 2025, el doble en només tres anys. En termes absoluts, el nombre d’estudiants amb algun tipus de necessitat ha crescut un 31%, fins a arribar als 228.461 alumnes de primària i secundària.

El detall de les tipologies mostra que 6 de cada 10 casos (62,3%) estan relacionats amb situacions socioeconòmiques o culturals desfavorides, un àmbit que ha crescut especialment després de la implantació de nous criteris de detecció el 2021. Només a primària, els alumnes identificats en entorns desfavorits s’han multiplicat per gairebé quatre des del 2020 (+276%) i ja superen els 135.000, un 30% del total d’escolars.

Altres categories inclouen els alumnes nouvinguts (13%), els que tenen trastorns d’aprenentatge com TDAH o dislèxia (12,5%) i els que presenten un trastorn de l’espectre autista (4,4%). En aquest darrer cas, el nombre d’alumnes de primària diagnosticats s’ha incrementat gairebé un 95% en cinc anys. Per contra, els estudiants amb altes capacitats han disminuït lleugerament.

Aquest augment de necessitats arriba en un moment de lleugera davallada de la població escolar. Entre 2022 i 2025, els alumnes totals de primària i secundària han baixat un 1,6%, però els que requereixen suport han crescut un 34%. Això significa que, tot i tenir menys estudiants a les aules, el sistema educatiu afronta més complexitat i més demandes d’atenció personalitzada.

Finalment, el gruix de l’increment s’ha absorbit a l’escola pública: de cada 10 nous alumnes amb necessitats, 8 van a centres públics i 2 a concertats o privats. Als centres públics, el creixement ha estat del 13% en només tres cursos.

- Publicitat -
- Publicitat -

Protecció Civil demana “molta prudència” per la intensificació de les tempestes a tot el país

Protecció Civil ha demanat aquest diumenge "molta prudència" per la intensificació de les tempestes aquest diumenge arreu del país....

Altres notícies