El Campus de l’Experiència de Calonge estrena un cicle avançat per a majors de cinquanta anys

Una vintena d’alumnes graduats al juny continuen la formació, mentre que el programa inicial té 39 estudiants. El castell de Calonge acull els dos grups cada dimecres a la tarda.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
clinica milena

El Campus de l’Experiència de Calonge i Sant Antoni ha estrenat un cicle avançat d’estudis universitaris per a persones majors de cinquanta anys. El nou programa ha començat aquest dimecres 7 d’octubre i permet ampliar la formació dels estudiants després de completar els tres anys del cicle inicial.

La iniciativa forma part del Programa Sènior Universitari en Cultura, Ciència i Societat de la Universitat Internacional de Catalunya, que es desenvolupa a Calonge i Sant Antoni en col·laboració amb l’Ajuntament.

El nou cicle avançat compta amb una vintena d’alumnes que es van graduar el juny passat. Tots havien completat el programa inicial i ara podran continuar els estudis sense haver de deixar el campus del municipi.

Paral·lelament, el cicle inicial manté 39 estudiants, dels quals 19 són noves incorporacions. D’aquesta manera, el Campus de l’Experiència reuneix aquest curs prop de 60 alumnes entre els dos programes.

L’ampliació també comporta canvis en l’organització de les classes. Per primera vegada, el castell de Calonge acull dos grups universitaris de manera simultània. Les sessions es fan cada dimecres a la tarda, amb el cicle inicial a la Sala Gran i el nou cicle avançat a la Sala Major.

Els estudis ofereixen una formació diversa per aprofundir en el coneixement de la societat actual. El programa inclou assignatures d’intel·ligència artificial, psicologia, art, matemàtiques, història, biologia, música, filosofia, política i tecnologia, entre altres disciplines.

A més de les classes, el campus manté les activitats complementàries i les oportunitats d’intercanvi internacional. Aquest curs, els estudiants amb dos anys de trajectòria al programa podran participar en estades d’una setmana en altres universitats europees. Les destinacions previstes són Itàlia, Polònia, la República Txeca, Portugal, Letònia i Eslovàquia.

Una altra novetat arribarà a l’abril amb el primer Seminari Sènior Universitari pel Diàleg Cultural dins i fora d’Europa. La trobada reunirà estudiants sèniors de diversos països europeus i de fora del continent.

Les activitats del seminari es desenvoluparan al castell de Calonge, mentre que els participants s’allotjaran en hotels de Sant Antoni. La iniciativa també permetrà vincular l’activitat universitària amb el municipi i els seus establiments turístics.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
banner eram 3
00:12:25

Les novetats de cinema i sèries amb l’Ignasi Arbat – 08/10/2026

Quines pel·lícules i sèries arriben aquesta setmana? A la secció de cinema del Supermatí, Ignasi Arbat repassa algunes de...
- Publicitat -
banner maxilostetic

Altres notícies