El duet empordanès b1n0 publica ‘Gargot’, el seu tercer treball

El duet empordanès b1n0, format per Emili Bosch i Malcus Codolà, publica el 23 d'octubre el seu tercer àlbum, Gargot. El disc inclou onze cançons creades a partir de sessions d'improvisació amb sis artistes convidats. El grup també estrena un espectacle audiovisual amb Meritxell Neddermann i actuarà a l'Auditori de Girona el 4 de desembre

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Imatge destacada de Marta Masiá.

El duet empordanès b1n0, format per Emili Bosch i Malcus Codolà, publica aquest divendres 23 d’octubre el seu tercer disc, Gargot. El nou treball inclou onze cançons creades a partir de la improvisació i compta amb la participació de sis artistes convidats.

El disc arriba a través del segell Foehn Records i combina música electrònica, pop experimental i improvisació. El duet ha treballat amb Clara Peya, Martí Sales, Meritxell Neddermann, Mar Pujol, Xavier Marín, membre d’Oso Leone, i Vernat.

A diferència dels seus treballs anteriors, els músics no van començar amb composicions definides. Van organitzar diverses sessions d’improvisació amb els artistes convidats i van aprofitar el material musical sorgit de cada trobada. Aquest procés ha marcat la construcció de les onze peces del disc.

El títol Gargot fa referència a un dibuix fet sense conèixer-ne prèviament el resultat. Aquesta idea representa la manera de treballar del grup. La imperfecció i l’espontaneïtat formen part del seu procés creatiu des dels inicis.

Les col·laboracions també han tingut un paper important en la trajectòria del duet empordanès. Anteriorment, han treballat amb artistes com Ferran Palau, Marina Herlop, Tarta Relena, Núria Graham i El Petit de Cal Eril. També han compartit processos creatius amb Adriano Galante, membre de Seward, i altres músics de l’escena experimental. Amb Gargot, aquestes trobades deixen de ser col·laboracions puntuals i es converteixen en la base de tot el disc.

Tres cançons d’avançament abans de la publicació

Abans de l’estrena de l’àlbum, b1n0 ja ha publicat tres avançaments. Es tracta de Si no me quieres, Cataclisme i Nit. A Cataclisme, l’escriptor i músic Martí Sales aporta la lletra i la veu. Per la seva banda, Nit neix de la col·laboració amb la pianista i cantant Meritxell Neddermann.

Les tres peces mostren algunes de les direccions musicals del nou treball. El duet combina sons electrònics amb estructures experimentals i elements sorgits de la improvisació.

La publicació de Gargot també arriba acompanyada d’un nou espectacle audiovisual. El directe combina música, llum i imatges amb un sistema visual creat especialment per al disc. El responsable del disseny és Eduard Frigola, músic i creador de sistemes audiovisuals, vinculat al col·lectiu Playmodes. La proposta incorpora focus mòbils, una pantalla al fons de l’escenari i un sistema de làsers. Aquests elements dibuixen en temps real els símbols visuals de Gargot.

Una altra novetat és la incorporació de Meritxell Neddermann als concerts del duet. La pianista i cantant participarà per primera vegada en aquesta nova etapa dels directes de b1n0. El grup ja va oferir una primera mostra de l’espectacle el 16 de setembre al Mercat de Música Viva de Vic.

La gira de presentació començarà el 29 d’octubre a la Sala Apolo de Barcelona. Després passarà pel Refugi Sonor de Tarragona el 14 de novembre. Una de les actuacions més properes al Baix Empordà serà el 4 de desembre a l’Auditori de Girona. El calendari també inclou un concert a L’Auditori de Barcelona el 13 de febrer de 2027.

Una trajectòria amb presència internacional

Emili Bosch i Malcus Codolà van publicar el seu primer disc, b1n0, el 2019. Des d’aleshores, han desenvolupat una trajectòria vinculada a la música electrònica i experimental. El duet ha actuat en festivals com el Sónar, el Vida, el Cruïlla i el Mad Cool. També ha participat en el Mercat de Música Viva de Vic.

La seva música ha arribat a escenaris internacionals. Entre aquests destaquen el Reeperbahn Festival d’Hamburg, The Great Escape de Brighton i diverses trobades musicals a Londres i Nova York.

El 2024 van presentar Blue Screen a Barcelona durant els actes del 25è aniversari de L’Auditori. Al llarg de la seva trajectòria també han compartit escenari amb Alt-J, Explosions in the Sky i Weval. Ara, Gargot es converteix en el tercer àlbum de b1n0, després del disc de debut del 2019 i de Blue Screen, publicat el 2024.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
banner agrienergia

La Bisbal rep 80.000 euros de la Generalitat per revitalitzar el comerç del centre històric i l’Aigüeta

L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà ha rebut 80.000 euros de la Generalitat per impulsar un pla de revitalització comercial del centre històric. El projecte permetrà identificar locals buits, facilitar l'obertura de nous negocis i reforçar l'activitat econòmica. També inclourà un procés de participació ciutadana i eines digitals per planificar el futur comercial del municipi fins al setembre de 2027.
- Publicitat -
banner maxilostetic

Altres notícies