10.1 C
Pals
Dissabte, 4 Abril 2020

El libro de la selva

El més llegit

Dues morts més a Palafrugell Gent Gran eleven a 14 les víctimes per coronavirus al Baix Empordà

Els casos es mantenen en 173, la mateixa xifra que aquest dijous, això sí, el nombre de víctimes s'ha elevat després de les dues morts a Palafrugell Gent Gran

Comprova si arriben turistes a l’Empordà per Setmana Santa tot i el confinament pel coronavirus

Observa les càmeres de trànsit del Baix Empordà per veure l'estat del trànsit al minut

12 morts i gairebé 175 positius en coronavirus al Baix Empordà

Més de deu víctimes amb coronavirus al Baix Empordà en un dia que les xifres de positius també augmenten en gairebé una vintena de casos

Quins comerços estan oberts i tenen servei a domicili al Baix Empordà?

Prop de mig miler d'establiments tenen la persiana aixecada, i una bona part d'aquests negocis estan relacionats amb l'alimentació
Ignasi Arbat
Ignasi Arbathttp://www.ningunoesperfecte.cat/
Presentador i director del programa "Ningú no és perfecte"
Temps de lectura: 3 minuts

D’un temps ençà, Disney adapta els seus clàssics animats en imatge real. El resultat és un conjunt de pel·lícules sense cap interès artístic. Un seguit de productes que en taquilla funcionen molt bé, però que en conjunt els manca ànima, malgrat directors com Tim Burton i Kenneth Brannagh, o intèrprets com Johnny Depp i Angelina Jolie, hagin intentat posar algun punt d’interès en pel·lícules com La ventafocs, Alicia en el país de les meravelles o Malèfica. Això era així fins el dia que Jon Favreau va agafar l’encàrrec de dirigir El llibre de la selva. 
Jon Favreau, director d’Iron Man, torna a dirigir una gran superproducció després del parèntesi que va ser la magnífica Chef. Favreau ha demostrat ser més intel·ligent que els seus companys directors i ha inventat poc en aquesta adaptació. S’ha limitat a adaptar la novel·la de Rudyard Kipling, al mateix temps que conciliava l’imaginari del llibre amb el de la popular versió animada de Disney del 1967. 
Per si no sabeu de què va, cinc cèntims. Mowgli és un nen humà que ha estat criat per una família de llops. L’arribada del perillós tigre Shere Khan, que ha promès eliminar tota amenaça humana de la zona, obliga Mowgli a abandonar la llar que ha conegut durant tota la seva vida i emprendre un viatge d’autodescobriment, acompanyant de la fidel pantera Bagheera i del despreocupat ós Baloo.
En primer lloc cal parlar de l’aspecte visual de la pel·lícula, absolutament portentós. La tècnica utilitzada és la mateixa que La vida de Pi. Rodada íntegrament en un estudi, és inconcebible pensar que aquests paisatges han estat recreats per ordinador en un prodigi de tecnologia que ens recorda a els escenaris d’El viaje de Arlo. Pel que fa a les bèsties, tres quarts dels mateix, si no fos que parlen, ningú es plantejaria el fet que no són reals. El libro de la selva és un espectacle visual com mai hem vist en cinema, que ens absorbeix i ens introdueix en aquesta magnífica jungla.
El protagonista és el jove Neel Sethi, en la seva primera incursió cinematogràfica, plena de frescor i autenticitat, ens ofereix una interpretació allunyada dels nens repel·lents que inunden les produccions de Hollywood. Les veus dels animals que només es gaudiran a la versió original són d’autèntic luxe, en els papers principals tenim a Bill Murray (Baloo), Ben Kingsley (Bagheera) i Idris Elba (Shere Khan); i en els secundaris a Lupita Nyong’o, Scarlett Johansson i Christopher Walken. 
Si ja de per sí la novel·la de Kipling és una obra mestra i no cal canviar massa res, Favreau li ha sabut donar ànima a la pel·lícula i ha fet que ens enamorem d’aquests personatges. Potser els dos instants musicals estan introduïts amb calçador, més el segon que no pas el primer que està molt ben integrat, però és un defecte perdonable i que, en canvi, el públic més nostàlgic de la versió animada de Disney ha aplaudit. Favreau incrementa el grau emocional que tenia la versió animada i fa que aquesta encara la gaudim més. 
La pel·lícula és un viatge a la nostra infantesa, ja que la pel·lícula és una faula del poder destructiu de l’home i de la pèrdua de la innocència, en un relat clàssic de bons i dolents.
El llibre de la selva no pretén inventar res narrativament, com sí que ho fa tecnològicament. És la història de tota la vida, que entreté i emociona i de la qual no pots apartar la vista per la seva extraordinària bellesa. Favreu ha agafat el guant d’Iron man i ens dispara al cor en la que és la seva millor des de que va narrar les aventures de l’home de ferro, amb una visió més adulta que la del clàssic animat, capaç d’arribar tant a grans com a petits amb diferents missatges a l’estil Pixar. Una obra mestra, no us la perdeu.
[embedded content]

Font: Ningú no és perfecte

{$excerpt:n}

Últimes notícies

16 morts i 10 més positius per coronavirus al Baix Empordà

Un augment de deu casos diagnosticats de coronavirus al Baix Empordà i dues morts més, la primera al centre de Palamós Gent Gran

Empreses del Baix Empordà: teniu bates, mascaretes o guants?

El Consell Comarcal del Baix Empordà fa una crida per poder-ne donar a les persones que cuiden gent gran

Denuncien una persona fent surf a Llafranc

El surfista ha aprofitat el bon temps, malgrat el confinament

TV3 es fa ressò del projecte “Cançons per la gent gran” dels cantants de la Bisbal

Sanjosex, Miquel Abras i Mazoni encapçalen la solidaritat bisbalenca amb la Residència Zoilo Feliu de la Bisbal

Lindsay Lohan torna després de 12 anys amb ‘Back to me’

L’actriu i cantant Lindsay Lohan feia 12 anys que no publicava nova música i els últims anys ha estat ocupada amb el cinema o la televisió. Fa algunes setmanes va anunciar el seu retorn amb ‘Xanax’ una peça que havia de parlar sobre la depressió, però de moment la cançó que ha presentat és ‘Back…

Altres notícies