El pessebre vivent de Castell d’Aro arriba a la 60a edició

Es representa a les jornades del 23, 25, 26 i 30 de desembre i 1 i 6 de gener a les 19 hores

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Associació del Pessebre de Castell d’Aro presenta un any més el pessebre vivent. Una iniciativa que compta amb el suport de la regidoria de Turisme i Dinamització Cultural de l’Ajuntament del municipi i es podrà visitar durant els dies 23, 25, 26 i 30 de desembre i 1 i 6 de gener d’aquestes festes de Nadal.

El pessebre vivent de Castell d’Aro es va presentar per primera vegada fa 60 anys. És el més antic de Catalunya i, a dia d’avui, hi participen més de 400 figurants que representen un total de 52 escenes en un recorregut d’1,5 quilòmetres.

Aquest va del nucli medieval de la vila a l’espai natural de la Vall de la Coma. Així, després d’una presentació inicial, s’escenifiquen fragments de l’Antic Testament i altres relats clàssics. Per exemple, l’anunciació de l’Àngel a Maria.

De totes maneres, és la mostra d’oficis artesanals, del camp i la pagesia els que l’han fet famós i l’han dotat de personalitat. Doncs, l’any 2011 la Generalitat de Catalunya va concedir a l’entitat el guardó Creu de Sant Jordi.

Els organitzadors i organitzadores conviden a tothom a visitar-lo i a prendre el brou calent que serviran al principi del recorregut. A més, recorden que només hi ha una representació al dia. Aquesta comença a les set de la tarda i cal comprar entrada.

ALTRES ACTIVITATS NADALENQUES

Durant aquests dies de Nadal també hi ha previstos altres actes i activitats com per exemple, el Gran Sorteig de Nadal, la pista de gel al parc d’atraccions PP’s Park o el 39è concurs de diorames, pessebres i composicions nadalenques.

Les mostres d’aquest es podran veure al Castell de Benedormiens i a l’Antic Casino de Castell d’Aro, del 23 de desembre al 6 de gener. Finalment, els premis s’atorgaran diumenge 23 de desembre a les sis de la tarda, al castell. I una hora més tard, els amants de la música podran gaudir del concert de Nadal de la Coral de la Vall d’Aro a l’església de Santa Maria.

- Publicitat -
- Publicitat -

Protecció Civil alerta de la tercera onada de calor de l’estiu amb temperatures de més de 40 graus

Les nits seran especialment caloroses al litoral. L'episodi també incrementa el risc d'incendis forestals i obliga a reforçar els dispositius d'emergència.

Altres notícies