El pont de la Diada activa un dispositiu especial de mobilitat a les carreteres catalanes, amb una atenció especial als accessos de la Costa Brava. El Servei Català de Trànsit preveu complicacions sobretot durant el retorn de diumenge a Platja d’Aro, Santa Cristina d’Aro i Llagostera.
L’operatiu començarà aquest dijous al migdia i s’allargarà fins a la mitjanit de diumenge. La coincidència de la Diada amb el tram final de la mobilitat d’estiu pot afavorir molts desplaçaments cap al litoral gironí.
El Servei Català de Trànsit calcula que prop de 550.000 vehicles sortiran de l’àrea metropolitana de Barcelona entre dijous i divendres. A més, durant el retorn de diumenge es preveu la mobilització d’uns 260.000 vehicles, amb les principals retencions concentrades entre la tarda i el vespre.
Al Baix Empordà, un dels punts sensibles durant la sortida serà Santa Cristina d’Aro en direcció a les platges. En canvi, durant el retorn de diumenge es preveuen més dificultats entre Platja d’Aro, Santa Cristina d’Aro i Llagostera, especialment en direcció a l’autopista del Mediterrani.
Per reduir les retencions, el dispositiu preveu mesures especials de circulació i regulació del trànsit en els punts amb més afluència. Entre les actuacions possibles hi ha canvis en les prioritats de les rotondes, reforços als carrils d’incorporació i dispositius especials de senyalització.
El Servei Català de Trànsit també reforçarà el seguiment de la mobilitat amb equips terrestres i mitjans aeris. A més, recomana planificar els trajectes amb antelació i evitar, sempre que sigui possible, les hores amb més circulació.
El dispositiu inclou també restriccions per als vehicles pesants, especialment durant el retorn de diumenge. Les limitacions afectaran l’autopista del Mediterrani entre Maçanet de la Selva i l’Hospitalet de l’Infant, amb l’objectiu de facilitar la circulació en una de les principals vies del país.
En paral·lel, prop de 1.600 agents dels Mossos d’Esquadra participaran en l’operatiu de mobilitat. El cos policial preveu fer més d’un miler de controls tant a les vies principals com a les carreteres secundàries amb més circulació.
Els controls se centraran especialment en els excessos de velocitat, les distraccions al volant i el consum d’alcohol o drogues. Els agents també reforçaran la presència als accessos de les zones amb més concentració de vehicles i intervindran davant possibles accidents, avaries o episodis meteorològics adversos.





