Palamós ha començat una nova edició del projecte Rossinyol amb més participants que mai. En total, nou joves del municipi hi prendran part, dos més que l’any passat. Aquest increment ha estat possible gràcies al suport econòmic del Departament de Polítiques Lingüístiques de la Generalitat i reconeix la bona gestió local del projecte.
La proposta, impulsada per la Universitat de Girona, connecta estudiants universitaris amb alumnes de secundària que han arribat fa poc al municipi. L’objectiu és millorar la inclusió social, fomentar una ciutadania activa i facilitar el coneixement de Palamós i de la llengua catalana a través d’activitats lúdiques i culturals.
Les mentores són nou estudiants universitàries que han rebut formació específica. Estudien graus com pedagogia, infermeria, criminologia, treball social, comunicació audiovisual i enginyeria electrònica.
Els nou joves mentorats tenen entre 12 i 15 anys i són alumnes de primer a quart d’ESO. Provenen del Senegal, Guinea Conakry, Hondures, Marroc, Albània, Veneçuela i República Dominicana, i estudien als tres centres de secundària de Palamós.
Les parelles mentor-mentorat fan trobades fora de l’horari escolar, amb un mínim de tres hores setmanals, per fer activitats programades pels voluntaris universitaris.
A Palamós, el projecte està coordinat pel Servei de Ciutadania i Immigració de l’Ajuntament, en col·laboració amb l’Institut Palamós, l’Institut Escola Vila-romà, l’Escola Vedruna, la Universitat de Girona i la Fundació Girona, Universitat i Futur.




