12.6 C
Pals
Dissabte, 13 desembre 2025
- Publicitat -

El PSC de Palafrugell critica la inversió en les noves dependències de l’IPEP

L'equip de govern, en canvi, defensa que aquesta crítica "no s'ajusta a la realitat"

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El PSC de Palafrugell denuncia que l’Ajuntament de Palafrugell “destini 526.883,68 euros per les obres del canvi d’ubicació de lPEP”, a l’antic Museu de Suro de Palafrugell (edifici d’Arts Escèniques). En canvi, l’equip de govern defensa que aquesta crítica “no s’ajusta a la realitat”.

Juli Fernández, portaveu dels socialistes, afirma que no és una inversió prioritària com ho podrien ser, per exemple, ajudes per a les empreses del municipi.

Assegura, a més, que s'”hipoteca un edifici municipal” que estava destinat a actuacions culturals i socials. Fernández diu que posant l’IPEP a la planta baixa l’edifici estarà “compartit i serà insuficient per les dues activitats”.

Resposta de l’equip de govern

En canvi, l’alcalde del municipi Josep Piferrer assegura que les crítiques no són certes. Explica que gran part del pressupost s’hauria hagut de gastar igualment per acabar les obres de l’edifici, que van quedar a mig fer. Detalla que traslladar-hi les oficines de l’IPEP ha incrementat el pressupost uns 40.000 euros. Ho explica així l’alcalde.

Plaça de gerent

Per una altra banda, els socialistes també critiquen que fa 3 anys que la plaça de gerent de l’IPEP no es convoca. Asseguren que no ho entenen i no saben quina és la raó.

Sobre aquest tema, l’equip de govern assegura que ja hi ha una persona que està fent les tasques de gerència. Diuen que estan satisfets amb la feina d’aquest treballador o treballadora i que, per tant, no troben necessari haver de convocar la plaça.

- Publicitat -
- Publicitat -

Vuit municipis gironins acumulen un 85% de residus mal separats

Les autòpsies de residus fetes a vuit municipis gironins mostren que més del 85% del que hi ha a les bosses de rebuig no hi hauria de ser. El projecte, impulsat per la Diputació de Girona, posa en evidència l’excés de matèria orgànica, el malbaratament alimentari i l’abús de productes d’un sol ús. També promou hàbits de consum més sostenibles.

Altres notícies