15.4 C
Pals
Divendres, 16 gener 2026

El sector turístic gironí mostra el seu rebuig a l’increment sobre la taxa turística

El sector denuncia que la mesura perjudicarà el turisme de proximitat, respon a interessos polítics i no a una gestió responsable

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La Federació d’Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona ha expressat el seu rebuig frontal a l’acord per incrementar l’Impost sobre les Estades en Establiments Turístics i crear un nou recàrrec municipal. L’organització, que agrupa associacions de tot el territori gironí, denuncia que aquest recàrrec podria arribar fins als 4 euros per nit i provocarà desequilibris entre municipis.

Durant una reunió amb la Directora General de Turisme, Cristina Lagé, celebrada aquest dijous a Girona, la Federació va advertir que la mesura afectarà negativament el turisme interior i de proximitat, que representa gairebé el 60% de les pernoctacions a la demarcació.

L’organització considera que l’acord és fruit de pactes polítics i no respon a una estratègia turística sòlida ni a una gestió coherent d’un sector que genera fins a un 20% del producte interior brut a les comarques gironines.

Per això, el sector reclama que el Govern compti amb els empresaris en l’elaboració de la nova llei de turisme i deixi de banda els acords entre partits. També recorden que el Conseller d’Empresa i Ocupació, Miquel Sàmper, havia garantit que no s’apujaria l’impost sense el consens del sector.

La Federació d’Hostaleria i Turisme està formada per tretze associacions comarcals i representa més de 1.700 empreses federades. Tot i això, defensa els interessos de prop de 7.500 establiments d’allotjament i restauració de la província de Girona, que inclouen hotels, càmpings, restaurants, bars i cases de turisme rural.

- Publicitat -
- Publicitat -

Palafrugell i Figueres obren la convocatòria de la 21a edició dels Premis d’Educació Josep Pallach

Les propostes es poden presentar fins al 28 de febrer o el 30 d’abril, segons la categoria.

Altres notícies