Matí fresc i suavitat tèrmica al migdia

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Ahir vam tenir un dia de Tots Sants esplèndid amb sol i fins i tot gent a la platja banyant-se aprofitant que l’aigua del mar està a uns 21 ºC (com seria habitual a principis de juliol). Però aquesta setmana ja no tenim la bombolla càlida d’aire nord africà, i això es nota sobretot en la temperatura mínima que se situa entre els 11 i 13 ºC.

Avui també ens espera un dia amb força sol tot i alguns núvols prims, en general poc abundants, i la temperatura màxima es situarà entre els 22 i 24 ºC, per tant mànigues de camisa al migdia, però a la nit i primera hora del matí caldrà una jaqueta.

Entre demà a la nit i divendres el pas d’un front deixarà un cel més tapat, risc baix d’alguna precipitació, a tot estirar algun petit ruixat, i a partir de divendres ni i durant la jornada de dissabte tindrem Tramuntana, un vent que ha estat absent durant tot el mes passat a l’Empordà i que bufarà amb cops de més de 60 km/h dissabte amb un ambient ara sí més de tardor. La baixada de temperatura serà notable divendres i dissabte, però a mitjà termini, el cap de setmana assolellat i principi de la setmana vinent, la temperatura tornarà a pujar una mica.

- Publicitat -
Article anterior
Article següent
- Publicitat -

Sant Feliu de Guíxols registra més de 90 litres durant la tempesta d’aquest migdia

La intensa tempesta d’aquest dilluns ha deixat més de 90 litres per metre quadrat a Sant Feliu de Guíxols, provocant inundacions puntuals, incidències en equipaments municipals i una seixantena d’avisos als Bombers. L’Ajuntament ha suspès les classes de la tarda per prevenció davant l’episodi de pluges torrencials.

Altres notícies